27 Mart 2013 Çarşamba

Dijital Çağda Tüketici Hakları

Sosyal medyanın etkileri her geçen gün farklı şeyleri içine alarak büyümeye devam ediyor. Önceden tüketicilerin haklarını savunacakları alanlar etkisiz ve kısıtlı iken artık tüketiciler sosyal medya aracılığı ile kendi haklarını etkili bir şekilde savunma imkanı bulabilmektedirler.
İnternet üzerinde tüketici haklarıyla ilgili yapılanların en başında tüketici haklarıyla ilgili verilen bilgiler olmuştu. Daha sonra da şikayetlerini dile getirebilecekleri bir platform oluşturuldu. Bu sayede tüketiciler internette hem tüketici haklarıyla ilgili bilgi alabiliyorlar ve başka sitelerde de şikayetlerini dile getirerek, internet sitesinde yayınlayabiliyorlardı. Bu sayede tüketicinin yaşadığı sorunun alınan ürünün sorumlusu tarafından hızlı bir şekilde çözülmesi dijital çağın tüketici haklarına ne kadar olumlu etki ettiğinin en büyük örneğidir. Şikayet platformların da çözümlenen şikayetlerin arşivine ziyaretçilerin ulaşabiliyor olması sayesinde markalar hakkında bilgi alabiliyorlar.
Bunun yanında özellikle Twitter, Facebook gibi sosyal ağlarda dile getirilen firma-ürün şikayetlerinin paylaşımları eskiye oranla büyük bir artış göstermektedir. Bu şikayetlerde firmanın resmi Twitter, Facebook hesabı üzerinden anında dönüş yapılarak cevaplanıyor ve sorunun çözümü için bir adım atılıyor. Bunlara bağlı olarak müşteri memnuniyeti artıyor. Sorunların çözümünün bu kadar hızlı oluşunu sosyal medya ya bağlayabiliriz.
Ayrıca sosyal medyada yapılan şikayetlerin ve memnuniyetsizliklerin belirtilmesi firmalar açısından bazen kötü sonuçlar doğurabiliyor.
Sonuç olarak, dijital çağda tüketici haklarını özetlemek gerekirse tüketicilerin sosyal medya aracılığı ile çevrelerini ve firmaların potansiyel müşterilerini olumlu veya olumsuz etkileyebilmeleridir.

0 yorum:

Yorum Gönder