Sosyal medyanın etkileri her geçen gün farklı
şeyleri içine alarak büyümeye devam ediyor. Önceden tüketicilerin haklarını savunacakları
alanlar etkisiz ve kısıtlı iken artık tüketiciler sosyal medya aracılığı ile kendi
haklarını etkili bir şekilde savunma imkanı bulabilmektedirler.
İnternet üzerinde tüketici haklarıyla ilgili
yapılanların en başında tüketici haklarıyla ilgili verilen bilgiler olmuştu.
Daha sonra da şikayetlerini dile getirebilecekleri bir platform oluşturuldu. Bu
sayede tüketiciler internette hem tüketici haklarıyla ilgili bilgi
alabiliyorlar ve başka sitelerde de şikayetlerini dile getirerek, internet
sitesinde yayınlayabiliyorlardı. Bu sayede tüketicinin yaşadığı sorunun alınan
ürünün sorumlusu tarafından hızlı bir şekilde çözülmesi dijital çağın tüketici
haklarına ne kadar olumlu etki ettiğinin en büyük örneğidir. Şikayet platformların
da çözümlenen şikayetlerin arşivine ziyaretçilerin ulaşabiliyor olması
sayesinde markalar hakkında bilgi alabiliyorlar.
Bunun yanında özellikle Twitter, Facebook gibi
sosyal ağlarda dile getirilen firma-ürün şikayetlerinin paylaşımları eskiye
oranla büyük bir artış göstermektedir. Bu şikayetlerde firmanın resmi Twitter,
Facebook hesabı üzerinden anında dönüş yapılarak cevaplanıyor ve sorunun çözümü
için bir adım atılıyor. Bunlara bağlı olarak müşteri memnuniyeti artıyor.
Sorunların çözümünün bu kadar hızlı oluşunu sosyal medya ya bağlayabiliriz.
Ayrıca sosyal medyada yapılan şikayetlerin ve
memnuniyetsizliklerin belirtilmesi firmalar açısından bazen kötü sonuçlar
doğurabiliyor.
Sonuç olarak, dijital çağda tüketici haklarını
özetlemek gerekirse tüketicilerin sosyal medya aracılığı ile çevrelerini ve
firmaların potansiyel müşterilerini olumlu veya olumsuz etkileyebilmeleridir.
0 yorum:
Yorum Gönder