18 Mart 2013 Pazartesi

ASSOS PIRLANTA - MARKA HİKAYESİ


   Günümüz dünyasında, her sektör günden güne artan zorlu rekabet koşullarını barındırıyor. Bu rekabet koşullarına bağlı olarak sektörlerde yer alan kuruluşlar etkili pazarlama faaliyetleriyle sektörde tutunmaya güçlü bir konuma gelmeye çalışıyorlar. Reklam ve halkla ilişkiler faaliyetleriyle tüketicilerin kafalarında marka imajı yaratıp markalarını iyi bir yere konumlamaya çalışıyorlar. Bu marka konumlandırması faaliyetleri içerisinde ‘marka hikayesi’ kavramı önemli bir yere sahip. Markalar kurumsal kimliklerinin nasıl geliştikleriyle ilgili ilgi çekici, marka hakkında olumlu duygular oluşturabilecek ve müşteriyle doğru iletişim sağlayıp sadık müşteri yaratabilecek hikayeler oluşturmaya çalışıyorlar. Bu hikayeler dilden dile dolaşarak marka bilinirliğini artırmakla birlikte kurumsal kimliğin tüketiciye yansıtılmasında etkili bir hale geliyor.
  Genellikle marka hikayeleri markanın kuruluş hikayesiyle başlar ve bu kuruluş hikayesinde tabiri caizse efsanevi bir durum olur. Genellikle zor koşullar altında başarılı markalar kurmuş ya da üstün zekasıyla markasını iyi yerlere taşımış liderler, hikayenin ilgi çekiciliğinde etkili olabilir. Assos Pırlanta da bu tip ilgi çekici bir marka hikayesine sahip sektöründe son derece  başarılı bir marka olarak karşımızı çıkıyor.
   Hikaye bahsettiğim üzere ilgi çekici, efsanevi bir şekilde başlıyor.  Assos Pırlantanın lideri diyebileceğimiz Nusret Altınbaş’ın 12 yaşındayken bir bakışta bir pırlantanın kaç karat olduğunu anlayabildiğinden bahsediyor. Daha sonra kendisini ve Assos Pırlantayı nasıl geliştirdiğini ve bugünlere getirdiğini anlatıyor. Marka hikayesini lideri merkez alarak yapan Assos Pırlanta şahsi kanaatimce doğru bir strateji izlemiş. Çünkü Assos Pırlanta büyük bir takı & mücevher holdingi olan Altınbaş Holding çatısı altında yer alan bir marka. Kurumun genel hikayesindense Assos Pırlantanın ve Assos Pırlantanın liderinin hikayesini anlatmak daha ilgi çekici bir hikaye olmasını sağlamış ve markanın ne olduğunun nasıl bir farkı olduğunun anlaşılmasında da etkili olmuş.
   Hikaye ilgi çekiciliğinin yanı sıra Türk Halkının kültürel kodlarını iyi analiz etmiş bir ekip tarafından hazırlanmış. Hikayede aile kavramının üzerinde çok durulmuş. Türk toplumunda aile önemli bir yere sahiptir. Dolasıyla hikayeye samimiyet getirmiş. Ayrıca hikayede Nusret Altınbaşın kuyumcu bir babanın oğlu olduğu da vurgulanmış. Türk halkı Osmanlı’dan miras kalan usta-çırak öğretisine inanan bir toplumdur ve hikayede bu ayrıntının verilmesi çok akıllı bir strateji olmuş. Ayrıca hikayede aileden bahsedilmesi marka değerlerinin iletilmesinde de etkili olmuş. Çünkü belirtiğim üzere Assos Pırlanta Altınbaş Holding çatısı altında bulunuyor. Altınbaş Holding gibi köklü bir kurumun çatısı altında olduğunu belirtmekte marka değerlerinin iletilmesinde etkili bir yol olmuş.
   Hikayenin sonunda da Assos Pırlantanın global ölçekteki başarılarından söz edilmiş ve samimi bir dille sona ermiş. Assos Pırlantanın marka hikayesi iyi bir marka hikayesinde bulunması gereken tüm özelliklere sahip. İlgi çekici bir konuyla başlıyor, samimi bir dille yazılmış, ne çok uzun ne çok kısa ve inandırıcılığa sahip. Assos Pırlantanın  sektördeki konumu düşünüldüğünde bu başarılı marka hikayesinin bu konumun oluşmasında bir yere sahip olduğunu söyleyebilirim.

KAYNAKÇA

0 yorum:

Yorum Gönder