Günümüz
dünyasında, her sektör günden güne artan zorlu rekabet koşullarını
barındırıyor. Bu rekabet koşullarına bağlı olarak sektörlerde yer alan
kuruluşlar etkili pazarlama faaliyetleriyle sektörde tutunmaya güçlü bir konuma
gelmeye çalışıyorlar. Reklam ve halkla ilişkiler faaliyetleriyle tüketicilerin
kafalarında marka imajı yaratıp markalarını iyi bir yere konumlamaya
çalışıyorlar. Bu marka konumlandırması faaliyetleri içerisinde ‘marka hikayesi’
kavramı önemli bir yere sahip. Markalar kurumsal kimliklerinin nasıl
geliştikleriyle ilgili ilgi çekici, marka hakkında olumlu duygular
oluşturabilecek ve müşteriyle doğru iletişim sağlayıp sadık müşteri yaratabilecek
hikayeler oluşturmaya çalışıyorlar. Bu hikayeler dilden dile dolaşarak marka
bilinirliğini artırmakla birlikte kurumsal kimliğin tüketiciye yansıtılmasında
etkili bir hale geliyor.
Genellikle
marka hikayeleri markanın kuruluş hikayesiyle başlar ve bu kuruluş hikayesinde
tabiri caizse efsanevi bir durum olur. Genellikle zor koşullar altında başarılı
markalar kurmuş ya da üstün zekasıyla markasını iyi yerlere taşımış liderler,
hikayenin ilgi çekiciliğinde etkili olabilir. Assos Pırlanta da bu tip ilgi
çekici bir marka hikayesine sahip sektöründe son derece başarılı bir marka olarak karşımızı çıkıyor.
Hikaye
bahsettiğim üzere ilgi çekici, efsanevi bir şekilde başlıyor. Assos Pırlantanın lideri diyebileceğimiz
Nusret Altınbaş’ın 12 yaşındayken bir bakışta bir pırlantanın kaç karat
olduğunu anlayabildiğinden bahsediyor. Daha sonra kendisini ve Assos Pırlantayı
nasıl geliştirdiğini ve bugünlere getirdiğini anlatıyor. Marka hikayesini
lideri merkez alarak yapan Assos Pırlanta şahsi kanaatimce doğru bir strateji
izlemiş. Çünkü Assos Pırlanta büyük bir takı & mücevher holdingi olan
Altınbaş Holding çatısı altında yer alan bir marka. Kurumun genel
hikayesindense Assos Pırlantanın ve Assos Pırlantanın liderinin hikayesini
anlatmak daha ilgi çekici bir hikaye olmasını sağlamış ve markanın ne olduğunun
nasıl bir farkı olduğunun anlaşılmasında da etkili olmuş.
Hikaye ilgi
çekiciliğinin yanı sıra Türk Halkının kültürel kodlarını iyi analiz etmiş bir
ekip tarafından hazırlanmış. Hikayede aile kavramının üzerinde çok durulmuş.
Türk toplumunda aile önemli bir yere sahiptir. Dolasıyla hikayeye samimiyet getirmiş.
Ayrıca hikayede Nusret Altınbaşın kuyumcu bir babanın oğlu olduğu da
vurgulanmış. Türk halkı Osmanlı’dan miras kalan usta-çırak öğretisine inanan
bir toplumdur ve hikayede bu ayrıntının verilmesi çok akıllı bir strateji
olmuş. Ayrıca hikayede aileden bahsedilmesi marka değerlerinin iletilmesinde de
etkili olmuş. Çünkü belirtiğim üzere Assos Pırlanta Altınbaş Holding çatısı
altında bulunuyor. Altınbaş Holding gibi köklü bir kurumun çatısı altında
olduğunu belirtmekte marka değerlerinin iletilmesinde etkili bir yol olmuş.
Hikayenin
sonunda da Assos Pırlantanın global ölçekteki başarılarından söz edilmiş ve
samimi bir dille sona ermiş. Assos Pırlantanın marka hikayesi iyi bir marka
hikayesinde bulunması gereken tüm özelliklere sahip. İlgi çekici bir konuyla
başlıyor, samimi bir dille yazılmış, ne çok uzun ne çok kısa ve inandırıcılığa
sahip. Assos Pırlantanın sektördeki
konumu düşünüldüğünde bu başarılı marka hikayesinin bu konumun oluşmasında bir
yere sahip olduğunu söyleyebilirim.
KAYNAKÇA
1-http://www.altinbasholding.com/S_Content.aspx?id=5 Erişim tarihi:19.03.13
2-http://www.assosdiamond.com/tr/marka-hikayesi.aspx
Erişim tarihi: 19.03.13
0 yorum:
Yorum Gönder