12 Mart 2013 Salı

BANKANIN YATIRIMI ÖNCE ÇOCUKLARA


Şirketlerde  Kurumsal  Sosyal  Sorumluluk,  gittikçe  daha  da  önem  kazanmaktadır.  Küreselleşen  dünya  ile birlikte  ekonomik  rekabet  hızla  artarken  şirketlerin  itibarlarlarını  koruma  arzusu  da  aynı  yönde  eğilim  göstermektedir.  Gerçekleştirilen  CSR  projelerinde  "toplumsal fayda"  ön plandadır  ve hiç bir zaman  gerçekleştirilen  proje,   "hedef  kitlesine"  hitabetmez. Şirketlerin,  bir  noktadan  bir  noktaya  ulaşmak  için  uyguladıkları  yöntem  "sürece  odaklıdır." Faydacılık  ve  bireycilikten  uzaktırlar.

Şirketlerin  de  artık  etik  değerlere  sahip  olması  gerektiğini  biliyoruz.  Bana  göre  bunun  en  önemli  nedenlerinden  biri  21.yüzyılda  var olan  birçok soruna  - çok  uluslu  şirketler  başta  olmak  üzere -   şirketler,  kendi  yaratıcılıklarını  ortaya  koyarak  "çözüm  üretebilmeleridir."
Türkiye'de de,  dünyada  olduğu  gibi  çeşitli  kuruluşların  gerçekleştirdikleri  kurumsal  sosyal  sorumluluk  projeleri  göze  çarpmaktadır.  Bir  bankanın  gerçekleştirdiği, “Karneni Göster, Kitabını Al” Projesinde Beşinci Yılında , Altı Milyon Kitaba  ulaşmıştır. Yine aynı bankanın  gerçekleştirmiş  olduğu,  “Avrupa’da Yılın Sosyal Sorumluluk Programı” kategorisinde Türkiye’nin eğitim alanındaki en büyük sosyal sorumluluk projelerinden biri olan ve Darüşşafaka Cemiyeti ile birlikte yürütülen “81 İlden 81 Öğrenci” projesi ile Altın Ödül kazanmıştır.

Şirketlerin   marka  değerini  artırmak,  paydaşlarıyla  olan   iletişimlerini  güçlendirmek  ve   sürdürülebilirliklerini  sağlamak  için  CSR  çok  önemlidir.  Temeli  insan kaynaklı  olan  bu  projeler,  şirketlerin  sosyal  paydaşlarına   karşı  sorumluluklarını  yerine  getirmede  önemli  bir  rol  üstlemketedir.

0 yorum:

Yorum Gönder