Şirketlerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk, gittikçe daha da önem kazanmaktadır. Küreselleşen dünya ile birlikte ekonomik rekabet hızla artarken şirketlerin itibarlarlarını koruma arzusu da aynı yönde eğilim göstermektedir. Gerçekleştirilen CSR projelerinde "toplumsal fayda" ön plandadır ve hiç bir zaman gerçekleştirilen proje, "hedef kitlesine" hitabetmez. Şirketlerin, bir noktadan bir noktaya ulaşmak için uyguladıkları yöntem "sürece odaklıdır." Faydacılık ve bireycilikten uzaktırlar.
Şirketlerin de artık etik değerlere sahip olması gerektiğini biliyoruz. Bana göre bunun en önemli nedenlerinden biri 21.yüzyılda var olan birçok soruna - çok uluslu şirketler başta olmak üzere - şirketler, kendi yaratıcılıklarını ortaya koyarak "çözüm üretebilmeleridir."
Türkiye'de de, dünyada olduğu gibi çeşitli kuruluşların gerçekleştirdikleri kurumsal sosyal sorumluluk projeleri göze çarpmaktadır. Bir bankanın gerçekleştirdiği, “Karneni Göster, Kitabını Al” Projesinde Beşinci Yılında , Altı Milyon Kitaba ulaşmıştır. Yine aynı bankanın gerçekleştirmiş olduğu, “Avrupa’da Yılın Sosyal Sorumluluk Programı” kategorisinde Türkiye’nin eğitim alanındaki en büyük sosyal sorumluluk projelerinden biri olan ve Darüşşafaka Cemiyeti ile birlikte yürütülen “81 İlden 81 Öğrenci” projesi ile Altın Ödül kazanmıştır.
Şirketlerin marka değerini artırmak, paydaşlarıyla olan iletişimlerini güçlendirmek ve sürdürülebilirliklerini sağlamak için CSR çok önemlidir. Temeli insan kaynaklı olan bu projeler, şirketlerin sosyal paydaşlarına karşı sorumluluklarını yerine getirmede önemli bir rol üstlemketedir.
12 Mart 2013 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder