Kurumsal sosyal sorumluluk alanında bir şirketin
gelişebilmesi öncelikli olarak şirketin kurumsal sorumluluklarını yerine tam
olarak getirmesini gerektirir. Bu kurumsal sorumluluklar kar elde etme olan
ekonomik ve kanunlara uymak olan hukuki sorumluluklardır. Şirket bu iki etmeni
zorunlu olarak yerine getirmelidir ki kendisinden beklenen etik sorumluluğun
ardından kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarına başlayabilsin. Bu çalışmaların
verimli olabilmesi için şirketlerin kendi uzmanlık alanlarıyla bağlantılı
olması gerekir.
Gıda sektörünün önde gelen piliç üreticilerinden, Türkiye’de
ilk defa 1984 yılında temizlenmiş poşetlenmiş taze piliç üreten firma ülkemizde
kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarına
öngörüldüğü gibi başlayıp devam eden kurumlardan sadece bir tanesi. Kurum kendi
uzmanlık alanı olan gıda sektöründen bir proje seçmiş. Çocukların sağlıksız
beslenmelerinin önüne geçmek için Milli
Eğitim Bakanlığı ve İlköğretim Genel Müdürlüğü ve Sağlık Bakanlığı’nın da
desteğini alarak “Akıllı Çocuk Sofrası” adlı bir proje yürütmekte. Bu projenin
amacı, çocuklara sağlıklı yiyeceklerle abur cuburlar arasındaki farklılıkları
öğretmek ve aynı zamanda fiziksel aktivite ve hijyenik yaşamanın sağlığımız
için faydalarını anlatmak. Proje hedef kitle olan çocukların okullarına giderek
birebir eğitimlerle iletiliyor. Eğitim alan her çocuğa, eğitimde işlenen
konuların kalıcı olmasını amaçlayan beslenme kitapçıkları veriyorlar. Bugüne
kadar 1.100 ilköğretim okulunda, 852.400 öğrenciye eğitim verdiler ve gelen
talepler doğrultusunda, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının ana etmeni
olan sürdürülebilirliği de göz önünde bulundurarak, çalışmalarına devam
ediyorlar.
0 yorum:
Yorum Gönder