12 Mart 2013 Salı

Sorumlu Piliç


Kurumsal sosyal sorumluluk alanında bir şirketin gelişebilmesi öncelikli olarak şirketin kurumsal sorumluluklarını yerine tam olarak getirmesini gerektirir. Bu kurumsal sorumluluklar kar elde etme olan ekonomik ve kanunlara uymak olan hukuki sorumluluklardır. Şirket bu iki etmeni zorunlu olarak yerine getirmelidir ki kendisinden beklenen etik sorumluluğun ardından kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarına başlayabilsin. Bu çalışmaların verimli olabilmesi için şirketlerin kendi uzmanlık alanlarıyla bağlantılı olması gerekir.
Gıda sektörünün önde gelen piliç üreticilerinden, Türkiye’de ilk defa 1984 yılında temizlenmiş poşetlenmiş taze piliç üreten firma ülkemizde kurumsal sosyal sorumluluk  çalışmalarına öngörüldüğü gibi başlayıp devam eden kurumlardan sadece bir tanesi. Kurum kendi uzmanlık alanı olan gıda sektöründen bir proje seçmiş. Çocukların sağlıksız beslenmelerinin önüne geçmek için  Milli Eğitim Bakanlığı ve İlköğretim Genel Müdürlüğü ve Sağlık Bakanlığı’nın da desteğini alarak “Akıllı Çocuk Sofrası” adlı bir proje yürütmekte. Bu projenin amacı, çocuklara sağlıklı yiyeceklerle abur cuburlar arasındaki farklılıkları öğretmek ve aynı zamanda fiziksel aktivite ve hijyenik yaşamanın sağlığımız için faydalarını anlatmak. Proje hedef kitle olan çocukların okullarına giderek birebir eğitimlerle iletiliyor. Eğitim alan her çocuğa, eğitimde işlenen konuların kalıcı olmasını amaçlayan beslenme kitapçıkları veriyorlar. Bugüne kadar 1.100 ilköğretim okulunda, 852.400 öğrenciye eğitim verdiler ve gelen talepler doğrultusunda, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının ana etmeni olan sürdürülebilirliği de göz önünde bulundurarak, çalışmalarına devam ediyorlar.

0 yorum:

Yorum Gönder