13 Mart 2013 Çarşamba

KSS İLE TOPLUMUNA ARTI DEĞER KAT...


   






 Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), kurumların genellikle faaliyet gösterdikleri alanlarda (çevre, sağlık, eğitim vb.) gerçekleştirdikleri projelerle karşımıza çıkar. Bazı kurumlar kendi vakıflarını kurarak, bazıları da mevcut STK'larla işbirliği yaparak proje gerçekleştirme yoluna gidebilir
  KSS; markanın itibarı, bilinirliği ve tercih edilirliğine doğrudan etki eder. Proje yürüten bir şirketin, satılan üründen elde edilen gelirin belirli bir kısmının projeye aktarılacağını duyurması o ürünün tercih edilirliğini artırarak hem şirketlerine hem de topluma artı bir değer kazandırırlar.Bir çok alanda faaliyet gösteren KSS özellikle eğitim alanında da önemli çalışmalar sürdürmektedir.Bilgi ve teknolojiye dayalı günümüz küresel ekonomisinin gerektirdiği becerilerin genç nüfusumuza kazandırılmasının yolu eğitim ve öğretimden geçmektedir. Kaliteli eğitim, eğitime erişim ve eğitimde eşitlik, eğitim sistemimizin önemli sorunlarındandır. Türkiye’nin ekonomik gelişmesini sürdürebilmesi, refah düzeyini artırabilmesi ve genç nüfusuna bilgi toplumuna dönüşüm için gerekli bilgi ve becerileri kazandırabilmesi için eğitime ayrılan fonların artırılması ve eğitimde reformun hızlandırılması gerekmektedir. Bu noktada özel sektörün de desteği gerekmektedir. Topluluğumuz kaliteli eğitimin ve eğitimde eşitliğin tüm çocuklarımızın en temel hakkı olduğuna inanmakta ve çalışmalarını bu yönde sürdürmektedir. Gençlerimizin beceri ve yeterliliklerinin artırılmasını, kendilerine ve topluma yararlı bireyler olarak yetişmelerinin de önemli çalışmalardan biri olan MESLEK LİSESİ MEMLEKET MESELESİ PROJESİ ile bir çok gence umut ışığı olmaktadır. Gençlerimizin, temel bir mesleki-teknik eğitim programı çerçevesinde beceri ve yeterliliklerinin artırılmasını ve bu nitelik artışının istihdama yansıtılmasını, teknolojik gelişim, rekabet ve girişimcilikte AB standartlarına erişilmesini sağlayarak bir çok başarılı çalışmada öncülük etmektedir.Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi’nde 81 ilde, 262 okulda, 8 bin meslek lisesi öğrencisine staj destekli eğitim bursu ve kişisel gelişim imkanları sağlanması amaçlanarak örnek bir proje sürdürmektedir.Düzenli olarak bursiyerlerle  bir araya gelmekte ve onlara girişimcilik, özgüven, sosyal duyarlılık, sorumlu vatandaşlık ve ekip çalışması gibi konularda hazırlamış oldukları kişisel gelişim modülleri ile destek vermektedirler. Öğrencilerin eğitim hayatlarına devam etmeleri için verdikleri destek ile topluma artı bir değer katarak parlak bir gelecek oluşturulmaları amaç ediliniyor.

0 yorum:

Yorum Gönder