11 Mart 2013 Pazartesi

Helal Olsun Bankası


Şirketler kanun önünde tüzel kişi sayılmalarıyla birlikte bazı haklara sahip oldu. Tabii bunun yanında ‘kişilere’ sorumluluklar da yüklendi. Zorunlu olmasa bile çoğu büyük şirket bugün birçok güncel kurumsal sosyal sorumluluk projeleri yönetiyor. Kimi itibar için zorunlu görüyor, kimi ise gerçekten bu işe gönül veriyor. Bazıları var ki yaptığı işleri gözümüze sokuyor, bazıları göstermeden amacına ulaşıyor.
Bahsedeceğim şirket büyük bir banka kuruluşu. Sayısız sosyal sorumluluk projesi var fakat coğu hiç duyulmamış. Başarısız olduğundan değil, istek üzerine amacın daha önemli olduğu düşünülerek reklam yapılmamış.
Bu bankanın guncel olarak devam eden ve henüz sona ermiş toplam 13 projesi var. Bu projelerden en yenisi olan, Türkiye’de engellilere yönelik ilk ve en kapsamlı bankacılık programı Engelsiz Bankacılık çerçevesinde başlatılan “Konuşmak Elimizde” yi hayata geçirdi. Proje kapsamında banka çalışanlarına İşitme Engelliler Federasyonu işbirliği ile verilen işaret dili eğitimleri geçtiğimiz günlerde tamamlandı. Eğitimlerin ardından engelli müşterilere daha rahat ve hızlı bir şekilde hizmet verilmesi amaçlanıyor. Proje kapsamında, Ankara’da 3, İstanbul’da 11 olmak üzere toplam 14 eğitim programıyla banka çalışanlarına işaret dili eğitimi verildi. Gönüllü şube çalışanlarına verilen işaret dili eğitimi sayesinde, işitme engelli vatandaşların bankacılık işlemlerini daha rahat ve hızlı gerçekleştirmesine olanak sağlanıyor.
Engelsiz Bankacılık Programı’nın “Konuşmak Elimizde” eğitimlerine katılan Ankara’dan 38, İstanbul’dan 141, toplam 179 çalışan İşitme Engelliler Federasyonu tarafından sertifika aldı.
Bankanın 2008 yılında engelli vatandaşların bankacılık hizmetlerine daha kolay ve çağdaş bir biçimde ulaşmalarını sağlamak amacıyla hayata geçirdiği Engelsiz Bankacılık programı kapsamında, bugün 38 ilde 191 adet Görme Engellilere Yönelik Engelsiz ATM ve 13 farklı ilde 16 adet Ortopedik Engellilere Yönelik Engelsiz ATM ile hizmet veriliyor. Ayrıca işitme engellilere yönelik Online Chat hizmetinden 2000’den fazla kayıtlı müşteri yararlanıyor.
Bu projeyi çoğumuz duymamış olsak bile yukarıda verdiğim bilgilerle ne kadar yararlı ve amacına ulasmış olduğunu anlamak zor değil. Bu projede gördüğümüz gibi kapsamlı olmak ve en önemlisi sürdürülebilir olmaktır. 2008’de başlatılan ana faaliyetin devam etmesi zor fakat imkansız değil. Bence bankanın yaptığı kurumsal sosyal sorumluluk çoğu şirketin gözümüze sokar gibi yaptiği işlerden çok daha samimi. Daha nicelerini büyük kuruluşlardan bekliyoruz.

0 yorum:

Yorum Gönder