Şirketler kanun önünde tüzel kişi sayılmalarıyla birlikte
bazı haklara sahip oldu. Tabii bunun yanında ‘kişilere’ sorumluluklar da
yüklendi. Zorunlu olmasa bile çoğu büyük şirket bugün birçok güncel kurumsal
sosyal sorumluluk projeleri yönetiyor. Kimi itibar için zorunlu görüyor, kimi
ise gerçekten bu işe gönül veriyor. Bazıları var ki yaptığı işleri gözümüze
sokuyor, bazıları göstermeden amacına ulaşıyor.
Bahsedeceğim şirket büyük bir banka kuruluşu. Sayısız
sosyal sorumluluk projesi var fakat coğu hiç duyulmamış. Başarısız olduğundan
değil, istek üzerine amacın daha önemli olduğu düşünülerek reklam yapılmamış.
Bu bankanın guncel olarak devam eden ve henüz sona ermiş
toplam 13 projesi var. Bu projelerden en yenisi olan, Türkiye’de engellilere yönelik ilk ve
en kapsamlı bankacılık programı Engelsiz Bankacılık çerçevesinde başlatılan “Konuşmak Elimizde”
yi hayata geçirdi. Proje kapsamında banka çalışanlarına İşitme Engelliler Federasyonu işbirliği ile verilen işaret dili eğitimleri geçtiğimiz günlerde
tamamlandı. Eğitimlerin ardından engelli müşterilere daha rahat ve hızlı bir şekilde hizmet
verilmesi amaçlanıyor. Proje kapsamında, Ankara’da 3, İstanbul’da 11 olmak üzere toplam 14
eğitim
programıyla banka çalışanlarına işaret dili eğitimi verildi. Gönüllü şube çalışanlarına verilen işaret dili eğitimi
sayesinde, işitme engelli vatandaşların bankacılık işlemlerini daha
rahat ve hızlı gerçekleştirmesine olanak sağlanıyor.
Engelsiz Bankacılık Programı’nın “Konuşmak Elimizde” eğitimlerine katılan Ankara’dan 38, İstanbul’dan
141, toplam 179 çalışan İşitme Engelliler Federasyonu tarafından sertifika aldı.
Bankanın 2008 yılında engelli vatandaşların bankacılık hizmetlerine daha kolay ve çağdaş bir biçimde
ulaşmalarını sağlamak amacıyla
hayata geçirdiği Engelsiz Bankacılık programı kapsamında, bugün 38 ilde
191 adet Görme Engellilere Yönelik Engelsiz ATM ve 13 farklı ilde 16 adet
Ortopedik Engellilere Yönelik Engelsiz ATM ile hizmet veriliyor. Ayrıca işitme
engellilere yönelik Online Chat hizmetinden 2000’den fazla kayıtlı müşteri
yararlanıyor.
Bu projeyi çoğumuz duymamış olsak bile yukarıda verdiğim bilgilerle ne
kadar yararlı ve amacına ulasmış olduğunu anlamak zor değil. Bu projede gördüğümüz
gibi kapsamlı olmak ve en önemlisi sürdürülebilir olmaktır. 2008’de başlatılan
ana faaliyetin devam etmesi zor fakat imkansız değil. Bence bankanın yaptığı
kurumsal sosyal sorumluluk çoğu şirketin gözümüze sokar gibi yaptiği işlerden çok
daha samimi. Daha nicelerini büyük kuruluşlardan bekliyoruz.
0 yorum:
Yorum Gönder