16 Mart 2013 Cumartesi

Güvenin Hikayesi Bosch


           İş hayatına başlayan her markanın öncelikli hedefi kalıcı olmaktır. Kalıcı olmanın temeli ise markaya sağlam bir gelecek hazırlamaktan geçer. Bu geleceği hazırlamakta en önemli noktalardan biri müşterilerde bir duygu yaratmaktır. Oluşturulan duygu üzerinden müşterilerle sağlanan iletişim markanın kalıcılığının zeminini hazırlar.
           Markaların hikâyeleri ile müşterileri üzerinde oluşturduğu duygular hikâyeleri ile ilgilidir. Son dönemlerde marka hikayesi çok üzerinden durulan ve önemsenen bir olgu haline geldi. Markanın kuruluşundan başlayarak şuan da varoluş amacına kadar kapsayan hikâyelerin başarısı markanın başarısıyla bir yerde doğru orantılı. Müşterilerine ne sağlamaya çalıştığı, yaptıklarıyla neyi değiştirmeye çalıştığı bir markanın hikâyesini oluşturan unsurlardandır.
          Benim hikâyesini çok başarılı ve ilgi çekici bulduğum marka ise; Bosch. ‘’Dayanıklı ev aletleri’’ üreten markanın bu konuda ilk aklıma gelen marka olmasının bir sebebi belki de kurucusu Robert Bosch’un ünlü sözünden kaynaklanıyor. ‘’Güven kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim’’ diyen Robert Bosch’un bu sözü beni her zaman çok etkilemiştir. Markasının itibarını ne kadar önemsediğinin bir özeti olan bu söz ve arkasında yatan felsefe belki de Bosch’un bugün ki başarısının sebebidir.
           Bu dünyaca ünlü firmayı küçük bir tesisatçı dükkanından başlayarak kuran Bosch’un bir önemli tarihi özelliği ise özellikle 20. yüzyılın başında bütün motorlu araçlara takılan ‘’manyeto’’yu bulması. Bosch’un hayatı ve başarı öyküsünü de okuduktan sonra başarısının sebebinin bu öyküden geldiğine dair düşüncem kuvvetlenmeye başladı.  10.000 marklık bir sermaye ile kurduğu tesisatçı dükkânından dünyaca ünlü bir markaya giden süreç Bosch’un hikaye anlamında müşterisine sunduğu en önemli miras.
            125 yıllık firmanın mottosu ise ‘’Yaşam için teknoloji’’. Müşterilerinin yaşamını kolaylaştırmayı hedefleyen marka bu sözle de müşterilerine ne vermek istediğini çok iyi anlatıyor. Ayrıca markanın sitesini gezerken dikkatimi çeken bir şey oldu. Marka yenilik ve sürdürülebilirlik kavramlarının önemle üzerinde duruyor. Bir markanın kalıcılığının sürdürülebilirlik ile de bağlantılı olduğunu düşünüyorum. Marka sorumluluklarını belirlerken yine kurucuları Robert Bosch’dan alıntı yapmış. ‘Sorumluluk güven yaratır’ diyen Bosch markası sosyal sorumluluk anlamında da müşterilerin ve hizmet verdiklerini toplumların çıkarları ve geleceğini gözeten bir yaklaşım güdüyor. Bu da bize anlattıkları güven ve itibar temelli hikayeyi markanın her aşamasında verdikleri mesajlara yaydıklarını gösteriyor.

Bosch markasının kendi sitesindeki tarihçesi.

0 yorum:

Yorum Gönder