‘’Bir değil, iki değil, üç değil, dört değil, dört buçuk değil tam tamına beş kavanoz bal alın’’ denilen bir reklamın pazarlama stratejisi ne kadar sürdürülebilir, ne kadar güvenilebilir olabilirdi?
Balderesi Ballarının reklamı çok konuşuldu. Bazı çevrelerce ‘’doğal ve samimi’’ bulundu. Ama markanın imajı şu anda dalga konusu haline gelmiş durumda. Toplumca eğlenildi fakat birçok insanın sağlığı tehlike altına girdi.
Nitekim bir süre içinde balların %56'sında şeker bulunduğu tespit edildi. Gıda,Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı balların sahte olduğu konusunda açıklama yaptı. İnternet sitelerine şikayetler yağdı. Marka’nın taklit ve tağşiş yapıldığı kesinleşti. İnsanların sağlığıyla oynayan bal üreticisi firma bir süre sonra açıklama yaptı.’’Bu tür haberlere itibar etmeyiniz, haksızca yapılan bu haberlerle güvenilir firmaları sahtekarlık yapıyormuş gibi göstermeye çalışıp adeta töhmet altında bırakmakta ve rencide etmektedirler’’ diye açıklama yapan firma Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının laboratuvar verilerini yok saydılar. Hala insanların sağlıklarıyla oynamaya devam ediyorlar. Balderesi Balları’nın sitesine girdiğimizde artık ‘’beş değil yedi bal’’ kampanyasını görüyoruz.
Evet toplum olarak reklama gülündü, bazı vatandaşlar araştırmadan bu balları satın aldılar fakat ortaya çıktı ki, çevrede sürekli olarak olumsuz konuşulan bir marka varlığını çok uzun süre sürdüremez.
Sonuç olarak eğer bir firma, markası hakkında reklam yapıyorsa stratejilerini iyi belirlemelidir. En önemlisi güvenilir olduğu konusunda markaya netlik kazandırmalıdır. Yoksa reklama sadece güler ve geçeriz.
0 yorum:
Yorum Gönder