25 Mart 2013 Pazartesi

Dijital Çağda Tüketici Hakları

    Dijital Çağ’da sosyal medyanın gelişmesi ve yaygınlaşması ile beraber tüketici haklarının şirketlerce daha fazla önem verilen ve dikkate alınan bir konu olduğunu rahatlıkla gözlemleyebiliriz. Son yıllarda sosyal medyanın kullanılma amaçlarından biri de tüketicilerin uğradığı haksızlıkları kolaylıkla bu mecralarda dile getirmesi, sesini duyurabilmesi ve sonucun da mağduruiyetini bu mecralar yoluyla ile kolaylıkla giderebilmesi. Bundan önceki yıllarda insanlar mağduriyetlerini anlatacak merci veya kişi bulamazken yada anlattıkları mercilerin artık robotlaşmış cevaplarını duyup devamında bu yaşanılan süreçte kendi içlerine kapanıp mağduruyetini unuturken dijital çağ ile beraber çok farklı bir yol izler oldular. Dijital çağ ile beraber insanlar haklarının peşinden koşan, takipçi, sorumlu bireyler haline geliyorlar. Geçmiş yıllarda sesini duyuramadıklarını bu sorunları internet sayfalarında bir takım sosyal mecralar da (twitter , facebook ) kolaylıkla dile getirip mağdur olmalarına neden olan insanları,kurumları,markaları ifşa edip onların itibarlarını kolaylıkla zedeleyebiliyorlar.Bu gibi durumlar insanlar, markalar , şirketler için oldukça tehlikeli bir durum olduğundan insanlar markalar bu şikayetleri oldukça dikkatli takip ediyorlar.Sosyal medya da yazılan bir yazı insanlar arasında dağılıp şirketlerin itibari için korkutucu boyuta gelebiliyor. İnsanların böylesine büyük markalar, kurumlar karşısında kolaylıkla sosyal medyada örgütlendğini görebiliriz. Önceki yıllarda sesini duyurabilecek bir mecra bulamazken dijital çağ ile beraber sosyal medyada herkes gazeteci,köşe yazarı, blog yazarı. İtibarlarını korumak adına onlarca strateji üretip onlarca para harcayan bu markalar böylesine bir düzenin önüne geçemeyeceği için sosyal medya alanında kendileri için şikayette bulunan her insan elma şekeri dağıtan pozisyonunda.Onlarda farkında ki böylesine büyük bir dalganmanın markanın itibarini sarsıcağı bunun da markanın popüleritesine saygınlığına  olumsuz yansıcağını bilince olduklarından dijital çağ bu gibi kurumlar, markalar için oldukça tehlikeli gözüküp tüketici adına ise kolaylıkla hakkını arayabileceği bir mecradır.


   Son olarak İsanbul Bilgi Üniversitesi’nde bilgiprcc sohbetlerine katılan Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktör’ü Sn. Suat ÖZYAPRAK ‘ın sosyal medya ile ilgili bir sözünü hatırlatmak isterim. Özyaprak “Sosyal medyada yediğinden fazla gol atman gerek” sözü ile sosyal medyanın böylesine büyük şirketler ve markalar için ne denli önemli ve tehlikeli bir mecra olduğunu bu sözleri ile vurgulamıştır.

1 yorum: