Dijital Çağ’da sosyal medyanın
gelişmesi ve yaygınlaşması ile beraber tüketici haklarının şirketlerce daha
fazla önem verilen ve dikkate alınan bir konu olduğunu rahatlıkla
gözlemleyebiliriz. Son yıllarda sosyal medyanın kullanılma amaçlarından biri de
tüketicilerin uğradığı haksızlıkları kolaylıkla bu mecralarda dile getirmesi,
sesini duyurabilmesi ve sonucun da mağduruiyetini bu mecralar yoluyla ile kolaylıkla giderebilmesi. Bundan önceki
yıllarda insanlar mağduriyetlerini anlatacak merci veya kişi bulamazken yada anlattıkları
mercilerin artık robotlaşmış cevaplarını duyup devamında bu yaşanılan süreçte
kendi içlerine kapanıp mağduruyetini unuturken dijital çağ ile beraber çok farklı bir yol izler oldular. Dijital çağ ile beraber insanlar haklarının peşinden koşan, takipçi, sorumlu
bireyler haline geliyorlar. Geçmiş yıllarda sesini duyuramadıklarını bu sorunları
internet sayfalarında bir takım sosyal mecralar da (twitter , facebook )
kolaylıkla dile getirip mağdur olmalarına neden olan insanları,kurumları,markaları
ifşa edip onların itibarlarını kolaylıkla zedeleyebiliyorlar.Bu gibi durumlar
insanlar, markalar , şirketler için oldukça tehlikeli bir durum olduğundan
insanlar markalar bu şikayetleri oldukça dikkatli takip ediyorlar.Sosyal medya
da yazılan bir yazı insanlar arasında dağılıp şirketlerin itibari için
korkutucu boyuta gelebiliyor. İnsanların böylesine büyük markalar, kurumlar
karşısında kolaylıkla sosyal medyada örgütlendğini görebiliriz. Önceki yıllarda
sesini duyurabilecek bir mecra bulamazken dijital çağ ile beraber sosyal
medyada herkes gazeteci,köşe yazarı, blog yazarı. İtibarlarını korumak adına
onlarca strateji üretip onlarca para harcayan bu markalar böylesine bir düzenin
önüne geçemeyeceği için sosyal medya alanında kendileri için şikayette bulunan
her insan elma şekeri dağıtan pozisyonunda.Onlarda farkında ki böylesine büyük
bir dalganmanın markanın itibarini sarsıcağı bunun da markanın popüleritesine
saygınlığına olumsuz yansıcağını bilince
olduklarından dijital çağ bu gibi kurumlar, markalar için oldukça tehlikeli
gözüküp tüketici adına ise kolaylıkla hakkını arayabileceği bir mecradır.
25 Mart 2013 Pazartesi
Son olarak İsanbul Bilgi
Üniversitesi’nde bilgiprcc sohbetlerine katılan Sabancı Holding Kurumsal
İletişim Direktör’ü Sn. Suat ÖZYAPRAK ‘ın sosyal medya ile ilgili bir sözünü
hatırlatmak isterim. Özyaprak “Sosyal medyada yediğinden fazla gol atman gerek”
sözü ile sosyal medyanın böylesine büyük şirketler ve markalar için ne denli önemli ve tehlikeli bir mecra olduğunu bu sözleri ile vurgulamıştır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Kaan bunu hardcopy olarak getireceğiz.
YanıtlaSil