26 Mart 2013 Salı

DİJİTAL TÜKETİCİ HAKLARI

     


Sosyal medya etki alanlarını gün geçtikçe arttırmaya devam ediyor. Artık tüketiciler haklarını sosyal mecralarda da arayabiliyorlar ve şikayetlerini rahatlıkla bildirebiliyorlar.
       İlk olarak internet üzerinden çeşitli siteler dahilinde tüketici haklarına dair bilgiler yayınlandı. Tüketiciler bu kanallar üzerinden haklarını öğrenebiliyorlar ve başka sitelerde şikayetlerini dile getirebiliyorlar. Yine site içinde bulunan firma yetkilileri, şikayetler üzerine kullanıcılara cevap verebiliyorlar. Bu şekilde mevcut müşteri kitlesi ve potansiyel müşteri kitlesi ürünler ve markalar hakkında bilgi alabiliyorlar. Özellikle son zamanda Twitter üzerinden dile getirilen firma-ürün şikayetlerinin paylaşımları artış göstermekte. Bu şikayetler yine firmanın resmi Twtitter hesabı üzerinden anına yanıtlanıyor ve müşterilere geri dönüş yapılıyor. Bu sayede müşteri memnuniyeti artıyor. Bu sosyal mecralarda şikayetlerin ve memnuniyetlerin belirtilmesi firmalar için bazen avantaj bazense dezavantaj olabiliyor. Fakat bu konunun en önemli noktası müşterilerin sosyal bir mecrayı kullanarak çevrelerini ve potansiyel müşterileri etkileyebilmeleri...

0 yorum:

Yorum Gönder