12 Mart 2013 Salı


    Günümüzde şirketlerin, kurumların farklı alanlarda sosyal sorumluluk projeleri girişiminde bulunmaları bir rekabet halini alsa da, temelde kurumsal sosyal sorumluluk olarak adlandırılan ve kurumların faaliyet gösterdikleri alan çerçevesinde belirli ekonomik, hukuki, etik ve sosyal unsurları yerine getirerek kazanç düşünmeksizin topluma yarar sağlamayı hedeflediği projelerdir.  Ancak bir kurum hem proje içerisinde hedeflediği toplumu gerçekten mutlu etmeyi hem de bundan kazanç sağlamayı başarabilir mi? Bir yiyecek ve içecek şirketi, bunu gerçekten başarıyor.      

    Bundan birkaç yıl önce Meksika’da Jalisco Sıradağları’nın kayalık yamaçlarının arkasına saklanmış küçük bir kasabadaki çiftçiler tarlalarındaki hasattan kalan zararı karşılamak için Amerika’ya giderek vasıfsız işçi olarak çalışıyor ya da hayvanlarını satmak zorunda kalıyordu. Şirket bu durum üzerine bir proje gerçekleştirdi ve çiftçilerle onların tohum ve gübre, tarım sigortası ve ekipman satın almak için ihtiyaç duydukları krediyi güvence altına almalarını sağlayan bir anlaşma yaptı. Başta 300’e yakın çiftçi artık ürettikleri mısırı fiyat garantisi veren bu şirkete satıyor ve hem haklarını güvence altına alıyor aynı zamanda da zarar etmek yerine artık kar ediyordu. Şirket şu anda 850’ye yakın çiftçi ile anlaşma yapmış durumda. Sadece çiftçilere gelir kaynağı olmadı, çiftçilerin beslenme ve eğitim standartlarını yükseltirken, yasadışı, göç ve hatta hint keneviri üretimini de durdurdu ve bölgeyi kalkındırdı.    

    Şirket 1000’e yakın çiftçinin haklarını koruyarak ve onlara fiyat garantisi vererek bundan nasıl kazanç edebildiğine baktığımızda, şirket sosyal sorumluk projesi olarak başlasalar da bünyesine oldukça kar getiren bir projeye dönüştüğünü söylüyor. Bunun nedenini şirket, ürünlerinin besin kalitesini artırmak için ihtiyaç duyduğu yerel bir ayçiçeği yağı kaynağını arttırması, çiftliklerin şirketin iki fabrikasına yakın ve ürünlerine ve işleme yöntemlerine en uygun mısırı sağlamalarından dolayı yüklü nakliye masraflarını da azaltması ile bu masrafların yaptıkları girişimden fazla olmasıyla kara geçtikleri şeklinde açıklıyor.   

    Çok ta sağlıklı gıdalar üretmeyen bir şirketin bu kadar insanın yüzünü bir proje ile güldürmesi oldukça güzel olsa da, bir kurumsal sosyal sorumluluk projesinde de kar elde etmesinin ne kadar etik olduğu akıllarda soru işareti bırakıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder