European Communication Monitor 2012, 42 ülkede 2200 iletişim profesyoneliyle yapılan ampirik bir araştırma. Karşılaştırmaya dayalı ve ölçülebilir veriler veren bu çalışmanın amacı stratejik iletişim alanındaki zorluklar ve yetkinlikler üzerine bir bakış açısı oluşturmak. European Communication Monitor tarafından bu araştırma senelik olarak yapılıyor. Daha genel anlamda araştırmanın amacı iletişim ve halkla ilişkiler sektörlerindeki trendleri belirlemek.
Bölümü ne olursa olsun
her üniversite öğrencisinin en çok merak ettiği şey mezun olduktan sonra ne
yapacağıdır. Şu dönemlerde benimde aklımı kurcalayan sorulardan biri bu.
İşverenler ve kriterleri en büyük bilinmezlerden biri. Bu konuda herkesin
yorumu da farklı. Kimisi yapılan stajların daha önemli olduğu, kimisi notların,
kimisi ise bilinen yabancı dillerin veya farklı alanlardaki yetkinliklerin
önemli olduğunu savunuyor. European Communication
Monitor 2012’nin içeriğini incelerken genç profesyonellerin işe alımlarıyla
ilgili kısmın dikkatimi çekmesinin sebebi de buydu. İletişim sektörü için çok
geniş ölçekli bir araştırma olan bu araştırmanın bana ve benim gibi henüz iş
hayatına atılmamış olan üniversite öğrencilerine iyi bir fikir vereceği
kanısındayım.
Datayı incelemeden önce
kendi kafamdaki birkaç fikirden söz etmek istiyorum. Ben işe alım sürecinde
yeni mezun adaylar için en önemli olan şeylerden birinin staj ve yabancı dil
olduğunu düşünüyordum.
Datayı incelediğimizde
görüyoruz ki iletişim yönetimi ve halkla ilişkiler alanında işverenlerin aradığı
en önemli özellik bu alanda alınan üniversite eğitimi. Bu da aklıma ‘alaylı’ ve
‘mektepli’ ayrımını getirdi. Anlaşılan o ki işverenler ‘mektepli’ adaylardan
yana eğilim gösteriyor. İkinci sırada neredeyse birinci değişkene çok yakın bir
yüzde (%51.7) ile İngilizce bulunuyor. Türkiye içinde çok önemli bir kriter
olarak düşündüğümüz İngilizce kriteri anlaşılan o ki tüm Avrupa’da önemli. %
44.9 lük bir değerle üçüncü sırada ise staj yani bir diğer deyişle iş deneyimi
yer alıyor. Stajın önemli olduğunu tahmin ediyordum ve verilerde
beklentilerimle doğru orantılı oldu.
European Communication
Monitor 2012 ve daha önceki yıllardaki verilerine internet sitesinden ulaşabilirsiniz. Ayrıca 2012 verileri için hazırlanan videoyu da çok başarılı
bulduğumu belirtmeliyim.
0 yorum:
Yorum Gönder