19 Mart 2013 Salı


   Yıllar içerisinde teknoloji ile başka gelişmelerle kendimiz hayatlarımız, olaylara veya durumlara karşı tavırlarımız, duygularımız değişiyor, ancak yemek yemeye karşı olan ilgimiz genelde hep aynı düzeyde. Her an her yerde ne yesem diye düşünürken bulabiliyoruz kendimizi ancak ne pişirsem sorusu aynı şekilde meşgul etmiyor bizi. Çünkü yemeksepeti.com ile yüzlerce restoran bilgisayarımızda, i-padimizde, cep telefonumuzda.

   Bugün Türkiye’nin en büyük online yemek sipariş sitesi olan yemeksepeti.com fikrinin sahibi Nevzat Aydın’ın hikayesi MBA yapmak ve e- ticaret eğitimi almak için gittiği San Francisco’da başlıyor. Eğitimi sırasında internetten yemek siparişi fikri aklına düşüyor ne kadar ertelemeye çalışsa da eğitimini yarıda bırakıp Türkiye’ye dönüyor arkadaşı Melih Ödemiş’e fikrini anlatıyor ve ikna ediyor. Ancak asıl önemli olan restoranları da bu işe ikna edebilmek. Kapı kapı gezip fikirlerini anlatmaya başlıyorlar: “ biz internet üzerinden sipariş alacağız, size göndereceğiz, siz de siparişi müşteriye göndereceksiniz, bize de size yönlendirdiğimiz sipariş üzerinden komisyon vereceksiniz. Sipariş yoksa komisyonda yok…”. Yıl 2001 ve internetten sipariş almak o günün Türkiye’si için Ütopik. Sorun sadece siparişle bitmiyor, restorana sipariş nasıl iletilecek, bilgisayar mı kullanmalılar yoksa fax mı yazılmalı, telefonla arasak ne kadar sürer, son soru siparişi kim götürecek Yemeksepeti’mi restoran mı? Nevzat bey ise en korktukları sorunun müşteri yakalayabilecek miyiz olduğunu söylüyor.

   Yemeksepeti.com ilk olarak Etiler, Levent, iş kuleleri civarında servis vermeye başlıyor. Sadece 20 çalışan var ve gelen siparişleri takip edebilmek için gün boyu Nevzat bey sitenin başında nöbet tutuyor. Bu süreçte işin en sorunlu ve komik kısmı motorcular oluyor. 30 dakikayı doldurmak için motorculara kapıyı açmayan müşteriler, aşçıya kızıp yemeği bozup götüren motorcular, pizzanın boyutunu ölçüp geçen seferkinden 2 cm kısa diyerek bize mail atanlar… ama pes etmedik çünkü biliyoruz ki eğer müşteri varsa yemek var!.

    Ömer Ödemiş yemeksepeti.com’un başarıları  şu şekilde sıralıyor:
- Ortakların uyumu (iş bölümü, saygı ve öncelikler),
- Teknolojiyi iyi kullanmamız,
- Kullanıcılarımızı can kullağı ile dinlememiz,
- Kendi kendimizle yarışmamız ve sürekli gelişmemiz,
- Ölçeklenebilir olmamız,
- Riskleri ön görüp yönetmeye çalışmamız,
- Rekabet avantajını iyi korumamız,

- Tarafsız kalmamız,
- Fark yaratmamız,
- ve PR'a önem vermemizdir.

   Yemeksepeti.com bugün yaklaşık 1300 civarı restoran ile çalışıyor, ortalama 240.000 üyeye sahip. Üyeleri konusunda çok hassaslar eğer bir üyesi iki defa aynı restorandan memnun kalmazsa, restoranı liste dışı bırakıyor ve üyelerinin bir sonraki online siparişini kendileri karşılıyor. bu konudaki politikaları söz konusu aç insanlar ve onlara karşı hassas olunması gerektiği.



Kaynakça: 
http://cadde.milliyet.com.tr/2012/06/13/YazarDetay/1552874/yemeksepeti-nin-hikayesi
http://morfikirler.com/yazi/yemeksepeticom-fikri-ve-basari-hikayesi
http://tr.wikipedia.org/wiki/Yemeksepeti.com

0 yorum:

Yorum Gönder