2 Mart 2013 Cumartesi

Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İtibar


   Kurumsal sosyal sorumluluk toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için ekonomik, sosyal, kültürel  ve çevresel gelişmeye destek verme çalışmalarıdır. Bu çalışmalar topluma yarar sağladığı gibi markanın itibarını da artırmakta ve sadık müşteri yaratmaktadır. Markalarda zorlu pazarda yer sahibi olabilmek için kurumsal sosyal sorumluluk projelerine imza atmaktadır. Özellikle büyük sermayeye sahip kuruluşların yaptığı çalışmalar toplum adına büyük getiriler sağlayabilmektedir.
   Türkiye’de büyük sermayeye sahip kuruluşlar içerisinde bankalar önemli bir rol üstlenmektedir. Bu büyük sermayenin kuruluş lehine yararlarından ziyade toplum adına da yararları olmaktadır. Türkiye’nin önde gelen bankalarından biri kurumsal sosyal sorumluluk kapsamında önemli işler yapmaktadır. Türkiye’de sanata verilen önemi artırmak ve Türkiye’nin global anlamında reklamını yapmak amacıyla ‘Dünya’yı Türkiye’ye Taşımak İçin‘ sloganı altında  bir sanat merkezi kurarak ve yılda 700’ün üzerinde etkinliğe imza atmaktadır. Sanatsal faaliyetlerine; kurdurduğu çocuk tiyatrosu, caz festivali, kısa film festivali , Uluslararası İstanbul Film festivali örnek olarak gösterilebilir. Geçen sene İstanbul’da bulunan ve büyük ilgi toplayan Salvodor Dali ve Rodin sergileride bu etkinlikler arasında gösterilebilir. Sanata ve sanatçıya yönelik bu çalışmalar Türkiye’de sanata duyulan ilgiyi şüphesiz artırmış ve artırmaktadır. Ayrıca küresel sanat dünyasının ilgisini Türkiye’ye çekmeyi başararak şüphesiz yararlı bir ülke tanıtımına da imza atmıştır. Türkiye’deki sanatsal çalışmaların yanı sıra yurtdışında da Türk kültürünü tanıtmak amacıyla ‘Letters in Gold’ adı altında Osmanlı Hat Sanatı sergisini dünyanın en önemli kültür başkentlerinde sergileyerek Türk kültürünün tanıtımına büyük katkıda bulunmuştur.
   Sanatsal faaliyetlerinin yanı sıra kuruluş eğitim alanında da kurumsal sosyal sorumluluk görevini yerine getirmeye çaba göstermektedir. ’ Düşünme Gücü’ projesi altında 4 bin 250 öğretmene eğitim vererek öğretmenlerin öğrencilere eleştirel düşünme becerisini öğretmesini amaçlamıştır. Böylelikle senelerdir çeşitli mecralarda eleştirilen ezberci eğitim sistemimizde bir reform yaratmak amaçlanmıştır. Proje öğrencilere  soru sormayı eleştirerek öğrenmeyi ve kendi görüşlerini oluşturabilme yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca kuruluş yaratıcı fikirleri destekleme, teknoloji alanında yeni KOBİ’lerin oluşturulmasını destekleme  ve çeşitli MBA seminerleri ile de eğitime desteğini sürdürmektedir. Eğitim alanında çalışmalar yapmanın iyi bir kurumsal sorumluluk projesi olmasının yanı sıra kuruluş bu eğitimlerde yaratıcılığı özgün fikirleri ve eleştirel düşünceyi destekleyerek yapılan çalışmalardan alınan verimin artırılmasını amaçlamıştır. Bu tarz modern eğitim projeleri ile daha yararlı ve uzun vadeli sonuçlar alınabilir.
   Sağlık alanında da faaliyetlerini sürdüren kuruluş ‘Bir Dilek Tut’  derneğinin en büyük destekçilerinden biridir. 3-18 yaş arası hastalıkla mücadele eden çocukların dileklerinin, doktorlardan gelen onay doğrultusunda gerçekleşmesini sağlayan bu dernek 2000 yılından beri Türkiye’de faaliyetlerini sürdürmektedir. Kuruluş hasta çocukların mutlu olması adına önemli çalışmalar yürütmektedir.
   Sağlıklı, insancıl bir küreselleşme ve daha temiz bir dünya için de çalışmalar bulunan kuruluş 2009 yılında Küresel İlkeler Sözleşmesini imzalamıştır. Bu imza ile insan haklarına saygılı, nezih, güvenli  bir iş ortamının sağlanması çevrenin korunması gibi konularda üzerine düşeni yapacağına söz vermiştir. Ayrıca Karbon Saydamlık projesi ile şirketlerin sera gazı salımları ve iklim değişikliği ile ilgili politikaların kurumsal yatırımcıların bilgisine sunarak sera gazı salımlarını azaltmayı amaçlamaktadır.
   Görüldüğü üzere kuruluş kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini çok yönlü olarak hayata geçirmektedir. Gerek sanatı ve eğitimi geliştirmeye çalışarak gerek ülkemizin tanıtımda rol oynayarak gerekse etik sorumluluğunu yerine getirerek kurumsal sosyal sorumluluk alanında üzerine düşen görevi yerine getirmektedir. Tabi ki bu faaliyetleri sadece iyilik için yapmamaktadır. Bu tip faaliyetlerle kuruluşunun reklamını da yapmaktadır ki bu da normal karşılanabilecek bir durumdur. Zira günümüzde kurumsal sosyal sorumluluğu yerine getirmeyen pek çok kuruluş tüketici tarafından yadırganmaktadır. Yapanlar ise hem yararlı bir şeyler yapmış olmakta hem de kurumlarının itibarlarını yükseltmektedirler. Umarım faaliyetleri etkisini artırarak devam eder ve umarım tüm büyük kuruluşlar bu tip yararlı faaliyetlerle hem küresel hem toplumsal fayda sağlamaya çalışırlar.  






Kaynakça 
1-www.kssd.org  Erişim tarihi: 02.03.13
2-www.unglobalcompact.org/.../CSR_Report_in_Turkish.pdf  Erişim tarihi: 02,03,13
3- ( BAHSİ GEÇEN KURULUŞLA İLGİLİ WEB SİTELER)

0 yorum:

Yorum Gönder