Kurumsal
sosyal sorumluluk toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için ekonomik, sosyal,
kültürel ve çevresel gelişmeye destek
verme çalışmalarıdır. Bu çalışmalar topluma yarar sağladığı gibi markanın
itibarını da artırmakta ve sadık müşteri yaratmaktadır. Markalarda zorlu
pazarda yer sahibi olabilmek için kurumsal sosyal sorumluluk projelerine imza
atmaktadır. Özellikle büyük sermayeye sahip kuruluşların yaptığı çalışmalar
toplum adına büyük getiriler sağlayabilmektedir.
Türkiye’de
büyük sermayeye sahip kuruluşlar içerisinde bankalar önemli bir rol
üstlenmektedir. Bu büyük sermayenin kuruluş lehine yararlarından ziyade toplum
adına da yararları olmaktadır. Türkiye’nin önde gelen bankalarından biri
kurumsal sosyal sorumluluk kapsamında önemli işler yapmaktadır. Türkiye’de
sanata verilen önemi artırmak ve Türkiye’nin global anlamında reklamını yapmak amacıyla
‘Dünya’yı Türkiye’ye Taşımak İçin‘ sloganı altında bir sanat merkezi kurarak ve yılda 700’ün
üzerinde etkinliğe imza atmaktadır. Sanatsal faaliyetlerine; kurdurduğu çocuk
tiyatrosu, caz festivali, kısa film festivali , Uluslararası İstanbul Film festivali
örnek olarak gösterilebilir. Geçen sene İstanbul’da bulunan ve büyük ilgi
toplayan Salvodor Dali ve Rodin sergileride bu etkinlikler arasında
gösterilebilir. Sanata ve sanatçıya yönelik bu çalışmalar Türkiye’de sanata
duyulan ilgiyi şüphesiz artırmış ve artırmaktadır. Ayrıca küresel sanat
dünyasının ilgisini Türkiye’ye çekmeyi başararak şüphesiz yararlı bir ülke
tanıtımına da imza atmıştır. Türkiye’deki sanatsal çalışmaların yanı sıra
yurtdışında da Türk kültürünü tanıtmak amacıyla ‘Letters in Gold’ adı altında
Osmanlı Hat Sanatı sergisini dünyanın en önemli kültür başkentlerinde
sergileyerek Türk kültürünün tanıtımına büyük katkıda bulunmuştur.
Sanatsal
faaliyetlerinin yanı sıra kuruluş eğitim alanında da kurumsal sosyal sorumluluk
görevini yerine getirmeye çaba göstermektedir. ’ Düşünme Gücü’ projesi altında
4 bin 250 öğretmene eğitim vererek öğretmenlerin öğrencilere eleştirel düşünme
becerisini öğretmesini amaçlamıştır. Böylelikle senelerdir çeşitli mecralarda
eleştirilen ezberci eğitim sistemimizde bir reform yaratmak amaçlanmıştır. Proje
öğrencilere soru sormayı eleştirerek
öğrenmeyi ve kendi görüşlerini oluşturabilme yetisini kazandırmayı
amaçlamaktadır. Ayrıca kuruluş yaratıcı fikirleri destekleme, teknoloji
alanında yeni KOBİ’lerin oluşturulmasını destekleme ve çeşitli MBA seminerleri ile de eğitime
desteğini sürdürmektedir. Eğitim alanında çalışmalar yapmanın iyi bir kurumsal
sorumluluk projesi olmasının yanı sıra kuruluş bu eğitimlerde yaratıcılığı özgün
fikirleri ve eleştirel düşünceyi destekleyerek yapılan çalışmalardan alınan
verimin artırılmasını amaçlamıştır. Bu tarz modern eğitim projeleri ile daha
yararlı ve uzun vadeli sonuçlar alınabilir.
Sağlık
alanında da faaliyetlerini sürdüren kuruluş ‘Bir Dilek Tut’ derneğinin en büyük destekçilerinden biridir.
3-18 yaş arası hastalıkla mücadele eden çocukların dileklerinin, doktorlardan
gelen onay doğrultusunda gerçekleşmesini sağlayan bu dernek 2000 yılından beri
Türkiye’de faaliyetlerini sürdürmektedir. Kuruluş hasta çocukların mutlu olması
adına önemli çalışmalar yürütmektedir.
Sağlıklı,
insancıl bir küreselleşme ve daha temiz bir dünya için de çalışmalar bulunan
kuruluş 2009 yılında Küresel İlkeler Sözleşmesini imzalamıştır. Bu imza ile
insan haklarına saygılı, nezih, güvenli
bir iş ortamının sağlanması çevrenin korunması gibi konularda üzerine
düşeni yapacağına söz vermiştir. Ayrıca Karbon Saydamlık projesi ile şirketlerin
sera gazı salımları ve iklim değişikliği ile ilgili politikaların kurumsal
yatırımcıların bilgisine sunarak sera gazı salımlarını azaltmayı
amaçlamaktadır.
Görüldüğü
üzere kuruluş kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini çok yönlü olarak hayata
geçirmektedir. Gerek sanatı ve eğitimi geliştirmeye çalışarak gerek ülkemizin
tanıtımda rol oynayarak gerekse etik sorumluluğunu yerine getirerek kurumsal
sosyal sorumluluk alanında üzerine düşen görevi yerine getirmektedir. Tabi ki
bu faaliyetleri sadece iyilik için yapmamaktadır. Bu tip faaliyetlerle
kuruluşunun reklamını da yapmaktadır ki bu da normal karşılanabilecek bir
durumdur. Zira günümüzde kurumsal sosyal sorumluluğu yerine getirmeyen pek çok
kuruluş tüketici tarafından yadırganmaktadır. Yapanlar ise hem yararlı bir
şeyler yapmış olmakta hem de kurumlarının itibarlarını yükseltmektedirler.
Umarım faaliyetleri etkisini artırarak devam eder ve umarım tüm büyük
kuruluşlar bu tip yararlı faaliyetlerle hem küresel hem toplumsal fayda
sağlamaya çalışırlar.
Kaynakça
1-www.kssd.org Erişim tarihi: 02.03.13
2-www.unglobalcompact.org/.../CSR_Report_in_Turkish.pdf Erişim tarihi: 02,03,13
3- ( BAHSİ GEÇEN KURULUŞLA İLGİLİ WEB SİTELER)
0 yorum:
Yorum Gönder