20 Mart 2013 Çarşamba

VAKKO



    Türkiye'nin önde gelen tekstil markalarından olan Vakko,Vitali Hakko tarafından kuruldu.Hakko,büyük bir tutkuyla bağlı olduğu meslek hayatına, Cumhuriyet'in ilk yıllarında Mahmutpaşa'daki küçük bir giyim mağazasında ve çocuk sayılabilecek yaşta çırak olarak çalışmakla başladı.Vitali Hakko, ''Hayatım Vakko'' adlı anı kitabında mesleğe adım attığı o yılları şöyle dile getirmiş.''Benim kuşağımın birçok iş adamı, işe sıfırdan başladığını söyler. Ben sıfırdan bile başlamadım. Başladığım nokta sıfırın çok altındaydı. Ne var ki ben de benim kuşağımın birçok iş adamı da bambaşka koşullar içinde yetiştik. İyi niyetten, umuttan, geleceğe ve kendimize olan güvenden, becerimizden başka hiçbir sermayemizin olmadığı bir dönemde kendi kendimize yetiştirdik. Genç Cumhuriyet'in ilk kuşağıydık. Bize hız veren Atatürk devrimleriydi.''
    Hakko,1930'lı başında kadın şapka mağazası olan "Şen Şapka" yı kurdu.Türk toplumunu çağdaş batı medeniyeti düzeyine ulaştırma çabalarının olduğu o yıllarda Vitali Hakko, kardeşi Albert Hakko ile birlikte ilk esin kaynağını, bu çabadan, Türk Kadını'na ve onun toplumsal yaşam içinde kendine yakışan yeri almasına verilen önemden aldı. Hakko'nun kendi sözleriyle, ''Şapka devrimi, kıyafet devrimi olmasaydı, ne Şen Şapka, ne de Vakko olabilirdi.''
    Hakko, şapka işinden hemen sonra,hiç görülmemiş eşarplar yaratmaya başladı.Daha sonra Vakko Fabrikasını kurarak tekstil işine atıldı.İlk Vakko mağazasını 1962 yılında Beyoğlu'nda açtı.Vitali Hakko, modanın sadece giyim kuşamla ilgili bir kavram olmadığını, bir yaşam tarzı olduğunu çok iyi gören bir iş adamıydı. Yaratıcı projeleriyle, gençliğin giyiminden dekorasyona, büyük kutlama gecelerinin düzeninden, kokuya, çikolataya kadar pek çok alana modanın farklı dokunuşunu getirdi.Kısa sürede hızla gelişerek yeniliklerin öncüsü oldu ve moda alanında bir çok önemli işe imza attı.


0 yorum:

Yorum Gönder