12 Mart 2013 Salı

HER YÖNDEN SORUMLULUK



         İnsan toplum içinde yaşadığı sürece, yaşadığı topluma karşı sorumludur. Kuruluşlar da bu anlayışla imkânları doğrultusunda topluma karşı sorumluluklarını yerine getirmektelerdir. Herkesin kendi imkânına göre topluma karşı sorumluluğu vardır. Sadece bir insan olarak yere çöp atmayarak bile bu sorumluluğumuzu yerine getirebiliriz. Ülkemizin önde gelen kuruluşları da kendi imkânları doğrultusunda büyük sosyal sorumluluk projelerine imza atıyorlar. 
Kimi kuruluşlar gerçekten bu sorumluluk bilinciyle olaylara yaklaşırken, kimisi reklam amacı gütmektedir.  Bunun önemli bir örneğini, yakın tarihte bir uçak firmasının Van depremi için başlattığı bir yardım kampanyasında görmüştük. Fakat bu tür olaylara rağmen gerçekten çok faydalı projelere imza atan birçok kuruluş var. Ben Türkiye’nin önde gelen holdinglerinden birinin iştiraki olan kâğıt mendil markasının, 2002 yılından beri çocuklara doğru kişisel hijyen alışkanlıkları kazandırmak üstüne yaptıkları projeden bahsetmek istiyorum. Marka, ilköğretim çağındaki çocukları el hijyeninden tuvalet kağıdı kullanımına kadar bilgilendirerek çocuklara doğru kişisel hijyen alışkanlıkları kazandırma hedefiyle 60 ilde, 8.002 okulda, altı milyonu aşkın öğrenciye kişisel hijyen eğitimi vermiş ve vermeye devam ediyor. Buna ek olarak, marka Sürdürülebilir Orman Yönetimini destekliyor ve bu bağlamda, selülozunun %100'ünü, kestikleri ağaçtan daha fazlasını diken ve yetiştiren, sertifikalı tedarikçilerden sağlıyor. Ayrıca, plastik ambalaj malzemeleri 100 ile 1.000 yıl arasında doğaya karışırken, markanın ambalajları 1-5 yılda doğada biyolojik olarak çözünüyor. Marka, doğaya karşı da sorumluluğunu tam anlamıyla yerine getiriyor.
Televizyonlarda ve basında sıkça reklamlarını gördüğümüz fakat bu gibi sosyal sorumluluk projelerinden yalnızca kendi internet sitesi vasıtasıyla haberdar olduğumuz bu marka, diğer kuruluşlar tarafından, insanların gözlerine sokmadan da sosyal sorumluluk projelerinin gerçekleştirilebileceğine dair örnek alınmalıdır.
KAYNAKÇA
1)       (Bahsi geçen holdingin web sitesi)
2)       (Bahsi geçen markanın web sitesi)

0 yorum:

Yorum Gönder