Bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı vardır.
Marka İmajı için olmazsa olmaz kavramlardan bir tanesi de Marka Hikayesidir. Marka Hikayesinin her ne kadar ilgi çekici olması gerekiyorsa da, anlamlı ve gerçekçi olmayan hikayeler doğru bir iletişim sağlamayacağı gibi, sağlam bir itibar da getirmeyecektir.
Markanın Hikayesi bir çok yönden yenilikçi girişimlerle dolu. O dönemlerde (19.yy) çok büyük yenilik sayılan afiş ve reklam çalışmaları yapmışlardır. Günümüzde kullanılan Kurukahveci Mehmet Efendi amblemi o yıllardan tasarlanmış ve markanın yüzü olarak kullanılmaya başlanmıştır. Hikayeye baktığımızda, bu ve benzeri yenilikçi düşüncelerle, küçük bir kahve çekirdekçisinden bir dünya markasına nasıl ulaşılır görmüş oluyoruz. Marka, hikayesiyle ve sunduklarıyla adeta türk kahvesiyle özdeşleşmiş bir konumdadır. Bir asırı aşkın süredir Türk Kahvesi denilince akla Mehmet Efendi'den başkasının gelmemesi bunun en büyük kanıtı niteliğinde.
Kaynak için tıklayınız.
0 yorum:
Yorum Gönder