Türkiye'nin en büyük markalarından biri olan Pınar gıda sektörünün farklı kısımlarında birçok ürüne sahiptir ve geniş bir tüketici ağı oluşturmuştur. Pınar markası 1973 yılında kurulmuştur ve et, süt ve su ürünlerinde tüketiciye hizmet vermektedir aynı zamanda geniş bir ürün yelpazesine sahiptir. Gıda sektöründe kurulduğundan bu yana liderliğini korumakta ve Türkiye'ye birçok alanda ilkeri getirerek başarılı bir marka profili çizmektedir. Gıda sektöründe oldukça tanınmış ve kalite sahibi olan bu marka Yaşar Holding Gıda ve İçecek Grubu tarafından meydana getirilmiştir. Pınar'ın bu denli başarılı bir konuma yerleşmesinin en büyük nedenlerinden birkaçı ise çalışmalarını tüketici odaklı yönlendirmesi ve kalitesinden asla taviz vermeyerek tüketicinin güvenini kazanmış olmasıdır. Markanın büyümesini ve bu güvni kazanmasını sağlayan unsur ise benimsediği üç temel kavram olmuştur bunlar; sağlık, lezzet ve yenilik. ürünlerini bu üç temel kavram kapsamında geliştirmiş ve ortaya çıkartmıştır böylece sektörde iyi bir yer edinmeyi ve başarılı bir marka olmayı başarmıştır.
Pınar markası Türkiye'de birçok ilke imza atması nedeniyle de başarısına katkı sağlamış ve marka gücünü arttırmıştır. Türkiye'de sağlıklı süt ve süt ürünleri kavramını yerleştiren ilk markadır. Ayrıca artan bu başarıyla birlikte şu anda birçok ülkeye ihraç edilen Pınar bir Dünya Markası olmaya aday. Özellikle Ortadoğu ülkelerinde satışa sunulan bu ürünlerle birlikte sahip olduğu güveni arttırmayı başarmıştır. markanın başarıya ulaşmasının bir diğer nedeni ise süt ürünleriyle doğmuş olmasına rağmen gıda sektöründe başka ürünler üreterek birçok ilki gerçekleştrmesiydi. ilk hazır mayonez, ilk krem peynir, ilk dondurulmuş et ürünleri, ilk paketli hindi ürünlerini ve ilk geri dönüşsüz ambalajlı suyu üreterek Türkiye'de gıda sektöründe adeta bir çağ atlattı. Ayrıca marka "Turquality" projesinde yer alarak Türkiye'yi yurt dışında temsil etmekte.Pınar markası aldığı pekçok ödülün yanı sıra Türkiye'de en itibarlı 10 şirket arasında 8. sırada yer alıyor. AC Nielsen'in her yıl yaptığı araştırmaya göre Pınar süt, paketlenmiş et ve tereyağı kategorilerinde ilk akla gelen marka konumunda. Bunların yanı sıra yaptığı reklam kampanyalarıyla da birçok ödül kazanmıştır.
Tüm bunlardan ayrı olarak Pınar oldukça önemli sosyal sorumluluk projeleri de gerçekleştirmekte. Bir marka için başarının en büyük etkenlerinden biri olan sosyal sorumluluk projesi de markanın gücünü desteklemekte. Bu projelere örnek olarak Pınar Resim Yarışması'nı verebiliriz. Bu projeyle Türkiye'nin dört bir yanından çocukların yaptığı resimler toplanmış ve aralarından en iyileri seçilerek ödüller verilmiştir. Aynı zamanda bu yıl bir rekor kırılarak 1.068.440 adet resim yarışmaya katılım göstermiştir. yarışma sonucunda 23 çocuğa diz üstü bilgisayar verilmiştir ayrıca 1 haftalık sanat kampına gönderilerek eğitim imkanı sağlanmıştır. Sonuç olarak gıda sektöründe Pınar gerek kalitesiyle, lezzeti ve sağlık yönüyle gerek yaptığı sosyal sorumluluk projeleriyle ve Dünya çapında edindiği güvenle oldukça başarılı ve büyük bir marka olmuştur.
Kaynak: http://www.pinar.com.tr/default.aspx
Leysi MENASE
11133013
0 yorum:
Yorum Gönder