Buğra Bingöl
11015053
PUB 202
19/03/13
KARAFIRIN
TARİHÇE
1905: Hacı Ahmet dönemin zor şartlarında Rize’nin Kaptanpaşa köyünden gurbete
çıkmaya karar verir. İstikamet çarlık Rusya topraklarıdır.Batum’da fırın
işçiliği ile başlar serüveni.Çalıştığı fırını satın bir süre sonra.Gelecek
kuşaklara aktarılacak mesleğine 1917 devrimine kadar devam eder ve sonra
memleketine döner.
1930: Genç Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yıllarının zor şartları sürmektedir.
Babasının Rusya’da terk etmek zorunda kaldığı hatırı sayılır bikirim Mehmet
Şükrü’ye de gurbet kararı aldırır. Bu sefer yol Bursa’nın Çekirge kasabasına
düşer.
1962: Baba ocağı ne kadar güvenli bir
liman olsa da Karal’ların damarlarındaki kan bir heyecamlı akmaktadır. Fikri
Bey’de asker dönüşü babası gibi Rize’ye sığamaz. Yolculuğunun ilk durağı
kayınbiraderinin Eskişehir Odunpazarı’nda kurulu Hemsin ekmek fırınıdır. Devir,
ekmek hamurunun ahşap tenekelerle el ile yoğurulup, odun ateşinde pişirildiği,
küfe ve at arabaları ile bakkallara taşındığı dönemdir.
1964: Pişirici – hamurkâr olarak çalıştıktan sonra kendi ekmek teknesini
kurmaya karar verir Fikri Bey. Imren ekmek fırını’nı, Yunus Emre caddesine
açar.
1967: Eskişehir’deki fırın ilk yıllarını keyifle sürerken, Fikri Karal yeni
bir ticari hamle daha yapar. İstanbul Bakırköy’de Ataköy Ekmek Fırını’nı kurar.
Ancak maya her zaman tutmaz. 3 yıl sonra ortakları ile yolları ayırmaya karar
verirler.
1974: Fikri Bey, Bakırköy Aydın sokakta kurduğu Emek Ekmek Fabrikası ile ikinci
bir denemeye girişir.19 yıl boyunca, sektöründe oluşan teknolojik yenilikleri,
artan rekabeti ve gittikçe yükselen tüketici beklentilerini burada karşılar,
öğrenir, bir sonraki nesile aktarmak için biriktirir.
1988: Dördüncü nesil Karal’lar henüz işleri devr almasalar da ellerini una
bulamaya başlamışlardır. Üniversite eğitimlerini tamamlayan Orhan ve Ayhan
Karal, Bakırköy Ülkü sokaktaki Ülkü Ekmek Fabrikası ile mesleğe adım atarlar.
Yeni ekmek çeşitleri üretilmeye başlanır, kurabiye, kek ve galeta çeşitleri
tezgâhlarda yerini alır, sunum tarzı genişletilir.
1992: Karal’lar deneyimlerini pastacılıkta değerlendirmeye karar verir. İlk
pastane KARAFIRIN markası ile Bakırköy Kartaltepe’de açılır. Bunca yılın
ardından büyük dedenin mirasının firma isminde yaşatılmasıdır amaç. Müşterisini
anında sever ve sahiplenir KARAFIRIN’ı. Kısa süre içinde İstanbul’un dört bir
yanında yeni mağazalar açılmaya başlanır.
1996: Kendi kabına sığmayan KARAFIRIN, üretim tesisini İkitelli Organize
Sanayi Sitesi içinde yer alan 2000m2’lik kapalı alana sahip fabrikasına taşır. Hijyen,
lezzet, estetik alanlarında dünya standartlarında yapılanmasına, donanım ve
insan gücü yatırımlarına, bilgi çağına uygun olarak üretim ve dağıtım
sisteminin bilgisayar ortamına adaptasyonuna burada daha büyük bir enerjiyle
devam eder.
1998: Karafırın, Malta’da düzenlenen ‘Uluslar arası Gastronomi Yarışması’nda
Türk ekiptedir. Altın ve gümüş madalya için sahip bulunmayan yarışmada ekip
‘Türk Hamamı’ isimli pastasındaki kompozisyon ile BRONZ madalya ve özel
pastalar dalında iki mansiyon alır.
2003: Ünlü pastacılık organizasyonlarından biri olan Avusturya Richemont
Pastacılık kulübüne üye olur, çalışmalarına katılır. Halen de her yıl
Avrupa’nın çeşitli şehirlerinde düzenlenen organizasyonlara katılmaktadır.
2005: Mevcut konseptine yemek organizasyonunu da katarak müşteri hizmeti
deneyimlerini yeni bir alana taşıyan KARAFIRIN İkitelli’de ilk restaurant cafe –
pastane mağazasını açar.
2006: Kendini kanıtlayan sistem kendi işini kurmak isteyenlere de cazip
gelmeye başlamıştır. KARAFIRIN franchise yöntemi ile yatırımcılara iş kurma
olanağı sağlamaktadır.
2008: Karafırın hızla yayılan mağazaları, genişleyen franchise ağı,
yurtdışından ve Türkiye’den ustalarla sürdürdüğü yoğun arge çalışmaları ve tüm
firmadaki yirmibirinci yüzyıla uygun yapılanma çalışmaları ile ülkemiz
pastacılık ve pastane sektörünü bir adım daha ileriye götürmeye
hazırlanmaktadır.
2010: Karafırın kendisini sektörün önemli firmalarından birisi kılan bir
yeteneğini tekrar etti. Üç farklı ve yenilikçi ürünle müşterilerini yepyeni
ürünlerle tanıştırdı. Özel günleri renklendirecek Fotoçikolata, doğal ve farklı
lezzetleri bir arada bulabileceğiniz İtalyan dondurması gelato ve gerek
görüntüsü, gerekse hafifliği ile sultanlara layık sultan tatlıları.
NEDEN Başarılı?
Şimdiki sahipleri
olan Orhan ve Ayhan Karal ikisi babadan kalma ya da babadan oğla geçen bir iş
yaptıkları için işi bilmeleri, işlerini hep genişletme ve yenilik ürünleri,
franchise verme gibi şirket adını da genişletmek en önemli yaptıklarıdır.
Neden ismi KARAFIRIN?
Ekmeklerin pişirildiği
fırını adı olduğu için ismi şirketin KARAFIRIN’dır.
Nasıl çalışıyorlar?
Prensiplari:
ürettikleri ürünleri içine koydukları malzemelerle, sunumuyla, kalitesi ile iyi
hizmet vermek. Kendi isimleri de kötü anılmaması da bunlara dâhildir.
Franchise
mağazalarından yıllık cironun %4’ü, her ürün başına %50 kar ile hem kendi hem
karşı taraf kazanıyor.
En önemli amacı
ürününü en iyi şekilde muhafaza ve satmak bununla birlikte her mağazalar gibi
müşteri memnuniyeti esastır.
0 yorum:
Yorum Gönder