19 Mart 2013 Salı

KARAFIRIN


Buğra Bingöl
11015053
PUB 202
19/03/13
KARAFIRIN
TARİHÇE
1905: Hacı Ahmet dönemin zor şartlarında Rize’nin Kaptanpaşa köyünden gurbete çıkmaya karar verir. İstikamet çarlık Rusya topraklarıdır.Batum’da fırın işçiliği ile başlar serüveni.Çalıştığı fırını satın bir süre sonra.Gelecek kuşaklara aktarılacak mesleğine 1917 devrimine kadar devam eder ve sonra memleketine döner.
1930: Genç Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yıllarının zor şartları sürmektedir. Babasının Rusya’da terk etmek zorunda kaldığı hatırı sayılır bikirim Mehmet Şükrü’ye de gurbet kararı aldırır. Bu sefer yol Bursa’nın Çekirge kasabasına düşer.
 1962: Baba ocağı ne kadar güvenli bir liman olsa da Karal’ların damarlarındaki kan bir heyecamlı akmaktadır. Fikri Bey’de asker dönüşü babası gibi Rize’ye sığamaz. Yolculuğunun ilk durağı kayınbiraderinin Eskişehir Odunpazarı’nda kurulu Hemsin ekmek fırınıdır. Devir, ekmek hamurunun ahşap tenekelerle el ile yoğurulup, odun ateşinde pişirildiği, küfe ve at arabaları ile bakkallara taşındığı dönemdir.
1964: Pişirici – hamurkâr olarak çalıştıktan sonra kendi ekmek teknesini kurmaya karar verir Fikri Bey. Imren ekmek fırını’nı, Yunus Emre caddesine açar.
1967: Eskişehir’deki fırın ilk yıllarını keyifle sürerken, Fikri Karal yeni bir ticari hamle daha yapar. İstanbul Bakırköy’de Ataköy Ekmek Fırını’nı kurar. Ancak maya her zaman tutmaz. 3 yıl sonra ortakları ile yolları ayırmaya karar verirler.
1974: Fikri Bey, Bakırköy Aydın sokakta kurduğu Emek Ekmek Fabrikası ile ikinci bir denemeye girişir.19 yıl boyunca, sektöründe oluşan teknolojik yenilikleri, artan rekabeti ve gittikçe yükselen tüketici beklentilerini burada karşılar, öğrenir, bir sonraki nesile aktarmak için biriktirir.
1988: Dördüncü nesil Karal’lar henüz işleri devr almasalar da ellerini una bulamaya başlamışlardır. Üniversite eğitimlerini tamamlayan Orhan ve Ayhan Karal, Bakırköy Ülkü sokaktaki Ülkü Ekmek Fabrikası ile mesleğe adım atarlar. Yeni ekmek çeşitleri üretilmeye başlanır, kurabiye, kek ve galeta çeşitleri tezgâhlarda yerini alır, sunum tarzı genişletilir.
1992: Karal’lar deneyimlerini pastacılıkta değerlendirmeye karar verir. İlk pastane KARAFIRIN markası ile Bakırköy Kartaltepe’de açılır. Bunca yılın ardından büyük dedenin mirasının firma isminde yaşatılmasıdır amaç. Müşterisini anında sever ve sahiplenir KARAFIRIN’ı. Kısa süre içinde İstanbul’un dört bir yanında yeni mağazalar açılmaya başlanır.
1996: Kendi kabına sığmayan KARAFIRIN, üretim tesisini İkitelli Organize Sanayi Sitesi içinde yer alan 2000m2’lik kapalı alana sahip fabrikasına taşır. Hijyen, lezzet, estetik alanlarında dünya standartlarında yapılanmasına, donanım ve insan gücü yatırımlarına, bilgi çağına uygun olarak üretim ve dağıtım sisteminin bilgisayar ortamına adaptasyonuna burada daha büyük bir enerjiyle devam eder.
1998: Karafırın, Malta’da düzenlenen ‘Uluslar arası Gastronomi Yarışması’nda Türk ekiptedir. Altın ve gümüş madalya için sahip bulunmayan yarışmada ekip ‘Türk Hamamı’ isimli pastasındaki kompozisyon ile BRONZ madalya ve özel pastalar dalında iki mansiyon alır.
2003: Ünlü pastacılık organizasyonlarından biri olan Avusturya Richemont Pastacılık kulübüne üye olur, çalışmalarına katılır. Halen de her yıl Avrupa’nın çeşitli şehirlerinde düzenlenen organizasyonlara katılmaktadır.
2005: Mevcut konseptine yemek organizasyonunu da katarak müşteri hizmeti deneyimlerini yeni bir alana taşıyan KARAFIRIN İkitelli’de ilk restaurant cafe – pastane mağazasını açar.
2006: Kendini kanıtlayan sistem kendi işini kurmak isteyenlere de cazip gelmeye başlamıştır. KARAFIRIN franchise yöntemi ile yatırımcılara iş kurma olanağı sağlamaktadır.
2008: Karafırın hızla yayılan mağazaları, genişleyen franchise ağı, yurtdışından ve Türkiye’den ustalarla sürdürdüğü yoğun arge çalışmaları ve tüm firmadaki yirmibirinci yüzyıla uygun yapılanma çalışmaları ile ülkemiz pastacılık ve pastane sektörünü bir adım daha ileriye götürmeye hazırlanmaktadır.
2010: Karafırın kendisini sektörün önemli firmalarından birisi kılan bir yeteneğini tekrar etti. Üç farklı ve yenilikçi ürünle müşterilerini yepyeni ürünlerle tanıştırdı. Özel günleri renklendirecek Fotoçikolata, doğal ve farklı lezzetleri bir arada bulabileceğiniz İtalyan dondurması gelato ve gerek görüntüsü, gerekse hafifliği ile sultanlara layık sultan tatlıları.

NEDEN Başarılı?
   Şimdiki sahipleri olan Orhan ve Ayhan Karal ikisi babadan kalma ya da babadan oğla geçen bir iş yaptıkları için işi bilmeleri, işlerini hep genişletme ve yenilik ürünleri, franchise verme gibi şirket adını da genişletmek en önemli yaptıklarıdır.
Neden ismi KARAFIRIN?
  Ekmeklerin pişirildiği fırını adı olduğu için ismi şirketin KARAFIRIN’dır.
Nasıl çalışıyorlar?
   Prensiplari: ürettikleri ürünleri içine koydukları malzemelerle, sunumuyla, kalitesi ile iyi hizmet vermek. Kendi isimleri de kötü anılmaması da bunlara dâhildir.
   Franchise mağazalarından yıllık cironun %4’ü, her ürün başına %50 kar ile hem kendi hem karşı taraf kazanıyor.
   En önemli amacı ürününü en iyi şekilde muhafaza ve satmak bununla birlikte her mağazalar gibi müşteri memnuniyeti esastır.

   

0 yorum:

Yorum Gönder