23 Aralık 2012 Pazar

LİG TV


LİG TV

     Ben sportif yarışmaları seyrettiğim için Lig tv,Lig tv 2,Lig tv 3 digitürk kanalları olan kanalları seyrediyorum. Bu kanallarda futbol, basketbol, dövüş karşılaşmaları olduğu için bu kanalları seyrediyorum. Her erkek gibi bu kanalları seyretmek bir mecburiyet gibi bir şey olduğu için bu kanallar genellikle erkekler seyrediyor. Ben bu kanallardaki spor karşılaşmalarını seyrederken dünyadan kopuyorum. Futbol maçlarını seyrederken acayip bir insan oluyorum. Mesela babamla maç seyrediyorsam normalde onun yanında etmediğim veya kullanmadığım kelimeleri kullanıyorum mesela küfür ediyorum.

     Lig tv’de beğendiğim şeyler maçlardaki görüntü kalitesi yurtdışındaki maçlarda Lig tv deki görüntü kalitesi yok ama hafta sonları Lig tv İngiltere ligi maçlarını seyretme şansı buluyoruz. Maç sonları yapılan spor tartışma programları da güzel ve tarafsız. Yıllardır da Maraton gibi bir efsane olmuş, bir kült program olmuş bir spor tartışma programı var. Bu programlarda da kendi alanında uzman olmuş insanların olması programları daha seyretmek ihtiyacı gereği duyuyor. Basketbol programı da öyle uzman kişiler var. Maç önceleri, maç sonraları izleyerek maçları tartışmamızda yardımcı oluyor. Belirli konularda bize bilgilendiriyorlar. Sadece spor tartışma programları yok güzel muhabbet geçen spor programları da var. Futbolun iyi taraflarını konuştukları, fanatizmi engellemek için güzel mesajlar veriliyor. Çünkü bunların gereksiz olduklarını bildikleri için fanatizmi istemiyorlar ve bence fanatizm onlar için de kötü.

    Lig tv’de beğenmediğim şeyler ise tarafsız yorum yapmayı bazen abartıyorlar. Başka kanallardaki spor tartışma programlarında 3 saat konuşulan konular Lig tv’de nerdeyse hiç tartışılmıyor ve meydanı başka programlardaki insanlara bırakıyorlar. Bu da Lig tv’deki uzman kişiler bazı konularda daha bilgili olmasına rağmen onlar konuşmayıp o konularda onlar kadar bilgili olmayan yorum yapınca izleyen insanlar da onlara bilgilerine ya da konuştuklarına inanıyorlar. Bu programlar insanları birbirine düşman gibi bakmalarını sağlayan tartışma programları olduğu sürece bu Türkiye’de takım fanatizmi bitmeyecek. Bunun sonucu olarak Milli takım futbol karşılaşmalarında kendi sporcunu yuğluyorlar. 

0 yorum:

Yorum Gönder