19 Kasım 2012 Pazartesi

Bir sohbet arasında reklamlarla ilgili bir konu açılsa en iyi reklamları Türkiye'de  Coco-Cola ve Turkcell den izlediğimizi söyleriz herhalde. Coca-Cola' nin son reklam kampanyası, "Daha  İyi Bir Dünyaya İnanmak İçin #birmilyonneden var " sloganıyla geçtiğimiz günlerde televizyonlarda yayınlanmaya başladı. Sosyal medya da da aynı hızla başlayan kampanya özellikle Twitter da #birmilyonneden hashtag i altında bir çok yorum aldı.

Peki Nedir Bu #birmilyonneden ?

bu kampanyayı " Dünyaya nereden bakıyoruz? Peki ne görüyoruz? Seni daha iyi bir Dünyaya inandırmak için gözlerini kapatıp hayallere dalmaya değil, etrafına farklı bir gözle bakmaya çağırıyoruz. Çünkü daha iyi bir Dünya var, bu Dünyayı görmek için #birmilyonneden var biliyoruz. Biz bir rüyayı değil, bu Dünyayı yaşıyoruz. " cümleleriyle anlatıyor ve bir de hem sosyal medya da hemde televizyonlarda Dünyanın her bölgesinden güvenlik kameralarına yansıyan insanlık için güzel "hareketleri" bir video altında birleştirip yayınladılar.

İşte o televizyonlarda yayınlanan reklam






Peki Kampanya Başarılı Oldu Mu ?

Sosyal medya da 5-6 gündür sürekli konuşulan bu kampanya bu kadar konuşuluyorsa başarılı olmuş demektir. Tabii ki olumsuz yorumlarda oldu "Coco-Cola yı samimi bulmuyorum insanların duygularını istismar ediyorlar." tarzı yorumlarda geldi. Fakat tüketicisine ulaşmak için, iletişime geçebilmek için çok farklı bir yol kullanılmış bu kampanya da ve bu farklı yol başarılı olmuş bence. Ben eminim ki şirketin samimi olmadığını düşünen insanlar bile reklamdan etkilenmişlerdir en azından izlediklerinde suratlarına bir tebessüm düşmüş ve bir pozitif enerjiyle karşılaşmışlardır. Biz Türkler her duygularımızı çok coşkuyla yaşayan bir toplumuz ve bu reklamcılar tarafından çok kullanılıyor. İyiye de kullanılıyor kötüye de  fakat bu reklamda bize kötü bir şey empoze edilmeye çalışılmıyor, hatta bir bakımdan bir farkındalık katmaya çalışıyor ve bahsettikleri farkındalığa her toplumun ihtiyacı olduğu kadar bizim toplumumuzun da ihtiyacı var. Güvenlik kameralarına yakalanan olaylar genelde hırsızlıklar, trafik kazaları, kavgalar ve benzeri kötü olaylar oluyor. Reklamda bize bu güvenlik kameralarının çektiği ama bizim görmediğimiz güzel olaylar gösteriliyor. Coca-Cola hem bu kampanyanın internet sitesinde hem sosyal medya da "neden" toplamaya çalışıyor. Siteye her girenden bir neden yazmalarını istiyorlar ya da #birmilyonneden hashtagına twitterda yazılan nedenleri topluyorlar. Kampanyanın tek bir video ile kalacağını düşünmüyorum ve devamını bekliyorum.

 Bir düşünsek bulacağız bir milyon neden ..

0 yorum:

Yorum Gönder