Sosyal medya ve
video paylaşım siteleriyle paylaşılan, markaların
kendilerinin ve ya son kullanıcılar tarafından
çekilen viral reklamlarda rekabet her geçen
gün artıyor. Bu reklamlar markanın
bilinirliğini arttırırken, rakiplerine bir göz
dağı verir. Bu reklamlarla beraber kullanıcılar
kendilerini markaya daha da yakın hisseder
ve bütünleşirler. Bunu yaparken ünlü
isimlerden yararlanmak tabii ki çok önemli.
Markaların ünlü yüzleri bünyelerine katma
çabaları da ayrı bir yarış günümüzde.
2012 yılının viral video rekorunu ise “Samsung” kırdı. Galaxy Note II kampanyası için Miami Heat’in yıldızı LeBron James’i kullanan Samsung ikinci 1’inci sırada yer aldı. Video geçtiğimiz hafta 15 milyon kez izlenirken, toplamda 25 milyon kez tıklandı. LeBron’s Day adlı kampanya kısa zamanda Samsung’a yine büyük bir başarı kazandırdı. Bu başarının arkasında ayrıca dünyaca ünlü sekiz ajans var. The Viral Factory, Mullen, 72andSunny LA bu ajanslardan sadece bir kaçı. Buradan da anlıyoruz ki Samsung viral reklam konusunda hayli sıkı bir strateji izlemekte.
Görülen
o ki, Samsung her konuda olduğu gibi bu sektörde de hızla i ilerliyor. Rakipleri “Google” ve “Apple” bu viral reklam yarışında da Samsung’un gölgesinde kaldı. Tabii ki bu başarıda LeBron James’in sempatik tavırları da yok değil…
0 yorum:
Yorum Gönder