Amerika’nın en önemli gazetelerinden biri olan ve 80 yıldır basılı yayın yapan Newsweek 31 Aralık’tan itibaren internetten yayın yapacak. Yeni yayının baskı ve dijital operasyonların birleşmesinden oluşacağı ve adının ‘’Newsweek Global’’ olacağı açıklandı.
Çağımızın
en önemli buluşlarından biri olan internet hepimiz için önem kazanmaya devam ediyor ve bu teknolojinin
ortaya çıkardığı dijital platformlar ve sosyal medya platformları da gün
geçtikçe gelişme gösteriyor. Pazarlama, reklam, haberleşme gibi neredeyse her
alanı bir şekilde içine alan dijital dünya işleri daha da kolaylaştırıyor ve
yeni alanlar açıyor. Öte yandan bu yeni ve pratik teknoloji eskilerin
pabucunu dama atıyor. Yeni kurulan ve gelişmeye devam eden dijital medya da
konvansiyonel medyanın pabucunu dama atmış durumda. Özellikle gazeteler yani
basılı medya dijitalden bayağı bir darbe yemiş durumda ve bu da basılı yayın
organlarını bazı ekonomik sıkıntılara sokuyor. Bazı konvansiyonel medya
kanalları dijital medyayı reddederek içeriklerinin kullanılmamasını isterken
bazılarıyla yeni atılıma ayak uydurup kendilerini uyarlıyorlar.
En son
duyduğumuz haber ise ABD’nin en önemli haber dergilerinden Newsweek’in kağıt
versiyonuna son verdiği oldu. Newsweek Daily Beast şirketi adına açıklamayı
yapan genel yayın yönetmeni ve kurucusu Tina Brown baskı yayıncılığı ve
dağıtımın ekonomik külfetinin kendilerini zorladığını bu sebeple de dijital
operasyonlar ve baskıyı birleştirerek tek elden bir yayın yapılacağını söyledi.
Tine Brown’un Newsweek.com’ki yazısının başlığı da aslında konuyu özetler
cinsten: ‘’A Turn of the Page of Newsweek’’.
Newsweek için yeni bir sayfa açılıyor ama aslında bu zaten çoktan
açılmış bir sayfa ve kapanmayacağı da muhakkak.
Dijital
medyanın yayın hızı avantajını da göz önüne alırsak basılı medya karşısındaki
üstünlüğü açık. Sabah gazeteyi açtığımda gördüğüm ‘’Amerika başkanını seçti’’
başlığı aslında düpedüz bir aldatmaca. Yazının devamında gazetenin de söylediği
gibi; aslında Amerika başkanını biz bu yazıyı okuduğunuzda çoktan seçmişti, ama gazete baskıya girdiğinde henüz seçilmemişti... Bu sebeple de gazete geleceğe yönelik bir başlık attı, ama sonucu açıklayamadı. İşin özü sosyal medya platformları, online gazeteler, bloglar, tv programları seçimi anbean yayınlayıp güncelliğini korurken, yazılı basın; 'seçildi ama biz bunu yazarken bilemiyorduk' demekten fazlasını yapamadı. Konvansiyonel medya, doğal olan baskı ve zaman paralelliğini tabi ki
yakalayamaz; ama bu da yazılı basın için bir mazeret olamaz. Eskiden Anadolu’ya
gazetelerin ve haberlerin bir gün
rötarlı gittiği günlerden buraya geldiğimizi düşünürsek belki de birkaç saatlik
yayın-zamanı farkı çok önemli değil gibi gelebilir ama gelişen dijital ortam
bize her şeye eş zamanlı erişme fırsatını sunuyorken yararlanmamak da olanaksız.
Bu
bağlamda hala ‘kuyruğu dik tutmaya’ çalışıp düşük tirajlara razı olmaktansa;
değişen dünyayı anlayıp ona ayak uydurmaya çalışmak, konvansiyonel basın için en
doğru strateji. Newsweek gibi bir devin aldığı bu radikal karar da bence bu
tezi ve konvansiyonelin dijital
karşısında geride kalmışlığını doğrular nitelikte.
Tina Brown ve Newsweek Daily Beast’in CEO’su Baba Shetty’nin
değişimi tartıştıkları programın videosu:
0 yorum:
Yorum Gönder