19 Kasım 2012 Pazartesi


        

               Amerika’nın en önemli gazetelerinden biri olan ve 80 yıldır basılı yayın yapan Newsweek 31 Aralık’tan itibaren internetten yayın yapacak. Yeni yayının baskı ve dijital operasyonların birleşmesinden oluşacağı ve adının ‘’Newsweek Global’’ olacağı açıklandı. 

                Çağımızın en önemli buluşlarından biri olan internet hepimiz için önem  kazanmaya devam ediyor ve bu teknolojinin ortaya çıkardığı dijital platformlar ve sosyal medya platformları da gün geçtikçe gelişme gösteriyor. Pazarlama, reklam, haberleşme gibi neredeyse her alanı bir şekilde içine alan dijital dünya işleri daha da kolaylaştırıyor ve yeni alanlar açıyor. Öte yandan bu yeni ve pratik teknoloji eskilerin pabucunu dama atıyor. Yeni kurulan ve gelişmeye devam eden dijital medya da konvansiyonel medyanın pabucunu dama atmış durumda. Özellikle gazeteler yani basılı medya dijitalden bayağı bir darbe yemiş durumda ve bu da basılı yayın organlarını bazı ekonomik sıkıntılara sokuyor. Bazı konvansiyonel medya kanalları dijital medyayı reddederek içeriklerinin kullanılmamasını isterken bazılarıyla yeni atılıma ayak uydurup kendilerini uyarlıyorlar.
                En son duyduğumuz haber ise ABD’nin en önemli haber dergilerinden Newsweek’in kağıt versiyonuna son verdiği oldu. Newsweek Daily Beast şirketi adına açıklamayı yapan genel yayın yönetmeni ve kurucusu Tina Brown baskı yayıncılığı ve dağıtımın ekonomik külfetinin kendilerini zorladığını bu sebeple de dijital operasyonlar ve baskıyı birleştirerek tek elden bir yayın yapılacağını söyledi. Tine Brown’un Newsweek.com’ki yazısının başlığı da aslında konuyu özetler cinsten: ‘’A Turn of the Page of Newsweek’’.  Newsweek için yeni bir sayfa açılıyor ama aslında bu zaten çoktan açılmış bir sayfa ve kapanmayacağı da muhakkak.
                Dijital medyanın yayın hızı avantajını da göz önüne alırsak basılı medya karşısındaki üstünlüğü açık. Sabah gazeteyi açtığımda gördüğüm ‘’Amerika başkanını seçti’’ başlığı aslında düpedüz bir aldatmaca. Yazının devamında gazetenin de söylediği gibi; aslında Amerika başkanını biz bu yazıyı okuduğunuzda çoktan seçmişti, ama gazete baskıya girdiğinde henüz seçilmemişti... Bu sebeple de gazete geleceğe yönelik bir başlık attı, ama sonucu açıklayamadı. İşin özü sosyal medya platformları, online gazeteler, bloglar, tv programları seçimi anbean yayınlayıp güncelliğini korurken, yazılı basın; 'seçildi ama biz bunu yazarken bilemiyorduk' demekten fazlasını yapamadı. Konvansiyonel medya, doğal olan baskı ve zaman paralelliğini tabi ki yakalayamaz; ama bu da yazılı basın için bir mazeret olamaz. Eskiden Anadolu’ya gazetelerin ve haberlerin  bir gün rötarlı gittiği günlerden buraya geldiğimizi düşünürsek belki de birkaç saatlik yayın-zamanı farkı çok önemli değil gibi gelebilir ama gelişen dijital ortam bize her şeye eş zamanlı erişme fırsatını sunuyorken yararlanmamak da olanaksız.             
                Bu bağlamda hala ‘kuyruğu dik tutmaya’ çalışıp düşük tirajlara razı olmaktansa; değişen dünyayı anlayıp ona ayak uydurmaya çalışmak, konvansiyonel basın için en doğru strateji. Newsweek gibi bir devin aldığı bu radikal karar da bence bu tezi  ve konvansiyonelin dijital karşısında geride kalmışlığını doğrular nitelikte.
                Tina Brown ve Newsweek Daily Beast’in CEO’su Baba Shetty’nin değişimi tartıştıkları programın videosu:



0 yorum:

Yorum Gönder