20 Kasım 2012 Salı

   Anadolu Sigorta'nın yayınlamış olduğu sağlıkta fırsat poliçesi hakkındaki reklamlar son zamanlarda ki en dikkatimi çeken reklam filmi oldu. Aynı konu üzerine yayınlanmış iki reklam filmi bulunmaktadır. İlkinde hava alanındaki güvenlikten geçmek için sırada bekleyen bir adam bel mr'ı çektirmek için x-ray cihazından geçiyor. Dışarıda çektirilen mr'ın pahalılığından yakınıp, ücretsiz olarak burada bavulun içini gösteren cihazın kendi belindeki rahatsızlığı da görüntüleyeceğini düşünmektedir.
   Diğer reklam da ise fotokopi çeken kitapçı dükkanına giren bir genç, fotokopi kısmına gelince ona yardımcı olmak isteyen eleman ne çektirmek istediğini soruyor ve karşılığında "beyin" cevabını alıyor. Aldığı yanıt karşısında eleman şaşkınlık içinde orada fotokopi çekildiğini belirtiyor. Tomografinin dışarıda pahalı olduğundan yakınan genç bu işi ucuza halledeceğini söyleyerek kafasının fotokopisini çektiriyor. Sonuç olarakta bel mr'ı için x-ray cihazına giren adam güvenlikçiyi, beyin tomografisi yerine kafasının fotokopisini çektiren gençte fotokopiyi çeken elemanı doktor yerine koyup bir tanı saptamalarını bekliyorlar.
   Bu reklamlarda vurgulanmak istenen, poliçenin içeriğinin ileri tanı testlerini de kapsadığı belirtiliyor. Bilindiği gibi ülkemizde bu tarz ileri tanı işlemleri oldukça pahalı ve insanların özel sağlık sigortaları olsa bile sigortalar bu tarz operasyonları karşılayamayabiliyor. Bu nedenle reklam sanılanın aksine her safhadaki tanı işlemlerinde Anadolu sağlıkta fırsat poliçesinin yanımızda olacağı mesajını veriyor. Bu konu hayatımızdaki gerçekliği mizah yoluyla yansıttığı ve çarpıcı örneklerle sunulduğu için dikkatimi çekti. Eğlendirirken düşündüren bir reklam filmi olmasından dolayı iletişim açısından önemli bir yer aldığını düşünüyorum. Çünkü düşünülerek yapılan, izleyicinin bir sonuca varmasını hedefleyen reklam filmlerinin iletişim alanında daha hızlı sonuçlar aldığını görmekteyiz. İletişim mecrası olarak televizyonun kullanılmasının doğru bir seçim olduğunu düşünmekteyim. Çünkü radyo ya da basılı reklam araçlarında bu kadar dikkat çekici olacağını düşünmemekteyim.





0 yorum:

Yorum Gönder