LÖSEV "MUTLULUK PAYLAŞTIKÇA ARTAR" MI ?
LÖSEV bu
reklamda , 2006 yılı Cannes Lions
Festivalini kazanan kanser temalı kısa filmi, kamu spotu olarak kullanmış.
LÖSEV reklamına , 4-5 yaşlarında
bir kız çocuğu
saçlarını bir makasla
gelişigüzel kesiyor. Kapı çalıyor
ve annesi babası abisi (lösemi
hastası) eve geliyor.
Kız kestiği saçlarını abisine veriyor , abisi de gülümseyerek kafasındaki şapkayı kardeşine veriyor. Reklamdaki slogan “Mutluluk
paylaştıkça artar.” diyerek basit ama etkileyici olan LÖSEV reklamına
son nokta
konuluyor.
Reklam filmi hem
etik açıdan hem
de reklamcılık acısından başarısızdır. Reklam filmi kısa vadede toplanan bağış miktarlarının
artmasına sebep olabilir
fakat lösemili çocuklar ve lösemi
hakkında bir farkındalık
yarattığını düşünmüyorum. İnsanlarda anlık bir dikkat uyandırıyor.
Reklam filminde sosyal sorumluluk
bir anlık da
olsa başarılı bir şekilde aşılanıyor.
0 yorum:
Yorum Gönder