17 Aralık 2013 Salı









Cnbce.com 17.12.2013 tarihli haberinde süpermarket zinciri Carrefoursa'nın Türkiye'de uyguladığı  strateji değişikliğinden bahsedilmektedir.Yabancı bir şirket olan Carrefour ve Sabancı ortaklığından oluşan şirket, özellikle perakende satış noktalarının ebatlarında değişikliğe giderek farklı bir satış politikası uygulamaya karar vermiştir. Buna göre dev süpermarketler yerine daha küçük çaplı marketler açmaya ve elektronik ortamda satış yapma stratejisini uygulamayı hedeflemektedir.

Bir ülke ekonomisinin canlı kalmasını sağlayan en önemli şeylerden biri perakende satış noktalarıdır. Carrefoursa Türkiye'de son 10 yıldır gıdadan hijyen malzemelerine insanların günlük tükettiği birçok malzemeyi satmaktadır. Hem uluslararası hemde Türkiye'de olduğu gibi şirket büyük metrekareli 
satış noktalarında,büyük miktarlarda alımlar yapabilen ve minimum fiyat politikası stratejisi izlemiştir. Bu bağlamda geniş kitlelere hitap ettiği ve başarılı olması beklensede yanlış bir strateji izlediği ortaya çıkmıştır. Çünkü Türkiye'deki sektörde yüksek rekabetin olması ve Türk tüketicinin alıştığı daha küçük çaplı market-bakkal tarzı satış noktalarından farklı olması Carrefoursa'nın başarısızlığının ana nedeni olarak söylenebilir. Carrefoursa'nın planladığı strateji değişimi ise bir hayli sevindirici. Metrekaresi daha düşük marketler açarak satış noktaları artırarak çok daha fazla semtlerde insanlara uygun fiyatlı ürünleri sunabilecekler. Bu da ülke ekonomisi açısından bir hayli önemli. Ayrıca daha çok market daha çok yatırım, daha çok istihdam demek. Market çevresinde yaşayan insanların firmada çalışma olasılığı da iyi bir haber. Şirket 2104' te 1000 kişiye istihdam hedefliyor. Ayrıca şirketin e-ticaret planları tedarikçiler için büyük fırsatlar yaratabilir. Konum avantajları sayesinde bu tedarikçi firmalara olumlu yansıyacaktır. Sonuç olarak Carrefoursa' nın planladığı yeni strateji, Türkiye ekonomisine olumlu yansıyacak gibi görünüyor. Bir dünya devi süpermarket zincirinin ülkemizde yeni planlar uygulamaya karar vermesi ekonomi açısından heyecan verici. 

Tara Çerkesoğlu

http://www.cnbce.com/haberler/sirketler/carrefoursa-daha-kucuk-marketler-acacak

http://www.carrefour.com.tr/Tarihce

http://tr.wikipedia.org/wiki/Carrefour


0 yorum:

Yorum Gönder