18 Aralık 2013 Çarşamba

CarrefourSA 2014 Hedefleri

  
CarrefourSA 2014 hedefleriCarrefoursa’nın 2014'te 110 milyon lira yatırımla 100 market açacacağı; 2016 sonu itibariyle 1,000 market ve 5 milyar TL net satış gelirine ulaşmayı hedeflediği ifade edildi.  Şirket 2014
yılında 1,000 kişiye istihdam sağlayacak. (17 Aralık 2013/Haber Türk/ Ekonomi)

    
   Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer'in açıklaması:

 Dinçer  perakende sektörünün gelişimine ilişkin, "Sektör olarak, 2013 yılını yüzde 12-13 gibi bir büyümeyle yine çift haneli büyüme rakamlarıyla tamamlayacağımızı öngörüyoruz. 2014 yılı beklentilerimiz ise 2013 yılı ile paralel. 2014 yılında sektör enflasyon dahil yüzde 12-13 arasında bir büyümeye ulaşacaktır" dedi.
Dinçer, Sabancı Grubu'na geçmesinin ardından grubun yeni döneme ilişkin plan ve hedeflerini CarrefourSA Genel Müdürlüğü'nde düzenlenen toplantıyla açıkladı. 
 Dinçer, Sabancı Holding'in perakendeyi  portföylerindeki ana iş kollarından ve büyüme alanlarından biri olarak gördüklerini belirterek, şu anda yaklaşık 300 milyar dolar büyüklüğe sahip perakende sektörünün, son on yıldır yakaladığı istikrarlı büyüme trendiyle Türkiye ekonomisine güç sağlayan ana dinamolardan biri haline geldiğini söyledi. 
Geçmiş yıllara bakıldığında sektördeki büyümenin ülke ekonomisindeki büyümenin yaklaşık 2 katı kadar olduğunu gözlemlediklerini, aynı trendin bu yıl için de geçerli olacağını belirten Dinçer, "Sektör olarak, 2013 yılını yüzde 12-13 gibi bir büyüme ile yine çift haneli büyüme rakamları ile tamamlayacağımızı öngörüyoruz. 2014 yılı beklentilerimiz ise 2013 yılı ile paralel. 2014 yılında sektör enflasyon dahil yüzde 12-13 arasında bir büyümeye ulaşacaktır" diye konuştu. ( 17/12/2013 Anadolu Ajansı)


  Carreforsa Genel Müdürü Mehmet Nane 'nin açıklaması:
  
 Sabancı Grubu’nun ortağı olduğu Carrefoursa, 3 sene içinde market sayısını bine, eleman sayısını 15 bine çıkarmayı planlıyor. 2014’te 100 market açarak bin elemanı bünyesine dahil etmeyi amaçlayan perakende şirketinin genel müdürü Mehmet Nane orta vadede önemli oranda büyümeyi, müşterilerini artırmayı temel aldıklarını vurguladı.
Carreforsa Genel Müdürü Mehmet Nane  2013 itibari ile 250 marketlerinin 7 bin elemanlarının bulunduğuna işaret etti. Marketlerinde 100 milyon müşteriye, 600 milyon kalem ürün satıldığını bildirdi. 

Nane, 2014 planlarını da ciroyu yüzde 20 artırmak, bin eleman daha almak, 100 market daha açmak olarak ilan etti.

Carrefoursa’nın orta vadeli planlarına temas eden Nane, “Hedefimiz, 2016’da bu sene elde ettiğimiz ciroyu ikiye katlamak, istihdamı 8 bin daha artırarak 15 bine tamamlamak, 750 olan market sayısını bine tamamlamak. Yine önemli oranda büyümek, müşterilerimizi artırmak temennimiz. ” ifadelerini kullandı.

Mehmet Nane, şu an Carrefoursa’nın 3 market konsepti bulunduğunu vurgularken, şunları kaydetti:

“Bu konseptlerden biri büyük hipermarketler. Diğeri de süpermarketler ve küçük marketler. Biz, yer bulduğumuz oranda bütün konseptlerde market açacağız. Batı illerinde büyümemiz daha güçlü olacak. Çünkü oralarda birey başına harcama daha çok, oralarda arsa bulmak da kolay. Tabii bizim Van ve Erzurum’da da marketlerimiz var. Oralarda da var olacağız. Yani her ilde ekonomiden aldığı pay oranında büyüyeceğiz. ( 17 Aralık 2013 haberler.com/ekonomi )



Carrefoursa Türkiye'dekinin yanı sıra  Avrupa ve Orta Doğu'da da gelişmelerine devam ediyor, Türkiye'nin ihracat gelirine katkıda bulunuyor. Bu gelişmeler işsizlik oranını azaltmaya yardımcı olurken küçük işletmelerin zararına olabiliyor. Ayrıca bu kadar büyüme mal teslimatlarının gecikmesi,karıştırılması gibi kendi içinde aksaklıklara neden olabiliyor. Bu nedenle bana göre Carrefoursa iş alımlarını, yeni şubelerini artırırken altyapısını da sağlam tutmaya, içindeki aksaklıkları engellemek için daha çok önlem almaya ve küçük işletmelere de katkı sağlıycak projelere önem vermeli. Yalnızca bu şekilde tam olarak bir gelişme sağlayabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder