18 Aralık 2013 Çarşamba

   Zaman gazetesinin 18.12.2013 tarihli ekonomi haberinde perakendecilik sektörünün Türkiye'deki işlem hacmi ve geleceği masaya yatırılmış. Bu konuda Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, sektörün gelecek vizyonunu değerlendiriyor ve sektörün Türkiye ekonomisine güç sağlayan ana dinamolardan biri olduğunu ve sektördeki büyümenin Türkiye ekonomisindeki büyümeden iki kat fazla olduğunu aktarıyor. Buna bağlı olarak Dinçer, sektörün 2013 yılını yüzde 12-13 gibi bir büyüme oranı ile tamamlayacağını öngörüyor. Aynı zamanda geçtiğimiz yıl Mayıs ayında bir Park Holding kurululşu olarak 10 mağazayla piyasaya giren ve 2012 Ağustos'unda 230 mağazaya ulaşan ve şuanda İstanbul genelinde 385 mağazası olan UCZ marketleri de piyasadaki büyümeyi gözler önüne seriyor. Bu durumda perakende mağazacılık sektörü büyük süpermarketlere göre sektördeki yarışı daha önde götürüyor gibi. Buna örnek olarak Türkiye'deki bir diğer perakende mağazacılık devi BİM ve Migros'un  2012'nin en hızlı büyüyenler listesinde yerlerini aldıklarını görmekteyiz.
   Türkiye'de yaklaşık 300 milyar dolar gibi bir pazar payına sahip olan perakende sektöründe Haluk Dinçer, Sabancı grubunun iştiraki şirketi olan Carrefoursa'nın 2014 hedefleri doğrultusunda 110 milyon TL yatırımla 100 yeni şube açacaklarını ve 1000 kişiye istihdam sağlayacaklarını belirtiyor. Planları doğrultusunda da 2016 sonunda da 1000 yeni şirkete ulaşmayı hedeflediklerini ayrıca net kâr satışlarını da iki katına çıkararak 5 milyar TL'ye ulaşmayı hedeflediklerini ekliyor.Carrefoursa genel müdürü Mehmet T. Nane ise 2014 yılı itibariyle marketçilik anlayışında değişime gideceklerini ve daha ufak formatlarda çalışarak 150-400 metrekare arasında değişen perakende noktaları oluşturacaklarını, bu marketlerde taze gıda ürünlerinin yanı sıra markalı ve günlük tüketime yönelik ürünlüerin de yer alacağını aktarıyor. Bu durumdan da anlaşılacağı gibi perakendecilik sektörü format değiştirerek ve büyüme hızı bunun yanında ulaştığı kesim çeşitliliği de artarak büyümeye devam ediyor. Bu format değişikliğinin yani daha küçük formatta ve mağaza sayısını arttırma yönündeki atılımların gerekli olduğunu, BİM ekolünün son yıllarda gerçekleştirdiği sıçramayla Türkiye'nin ilk perakende devi olan Migros'u geride bırakmasından da anlaşılmakta. Tabiki bu durum perakende devleri arasındaki rekabeti de arttırmakta. Bu kapsamda, 2014 yılının Carrefoursa için bir sıçrama ve dönüşüm yılı olacağını belirten Genel Müdür Nane ise 30 milyon TL'lik yatırım ile mevcut IT yapısını son teknolojilerle hızlı iş kararları alabilmeyi destekleyen esnek bir altyapıya dönüştürmek istediklerini aktarıyor. Nane son olarak ise haberde, bu kapsamda marketlerine fiber altyapısı kuracakları bilgisini bizimle paylaşıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder