CNNTÜRK’ün
18 Aralık Çarşamba günkü haberine göre Bimeks Darty’nin Türkiye’deki 28
mağazasındaki satışı devralarak 33.000 metrekare daha faaliyet alaninı
genişletti.
Habere
Darty’nin tarafından baktığım zaman; Darty’nin ana pazarları olan Fransa,
Belçika, Hollanda’ya odaklanarak mali zararları en aza indirgemeye çalıması
aslında İspanya ve Türkiye gibi mali zararlara yol açan ülkelerden çekilmesiyle
oluyor. Birnevi iflas yolunda gireceğini gören Darty fikrimce ömrünü ana
pazarlara odaklanarak uzatmaya çalışıyor. Bu yöntem işe yarar mı bilinmez ama,
daha az ülkede olup daha az sayılı bir mağaza zincirine sahip olması daha
başarılı bir strateji üretmelerine ve ömrünü uzatmalarına yardımcı olacaktır.
Habere
Bimeks tarafından baktığım zaman iste aklıma Bimeks’in Eylül ayında Electroworld’ü de
bünyesine katması geliyor. Habere baktığımızda Kasım ayında Murat Akgiray’ın
Reuters ile yaptığı röportajda aslında bugünün de sinyalini verdiğini
görüyoruz. Bimeks hızlı bir büyüme içerisinde, ikincilikteki yerini de kesinleştirmiş
durumda. Birinci olan Teknosa’ya ise sıkı bir rakip olarak geliyor.
Sonuç
olarak anladığım kadarıyla Bimeks’in stratejisi mağaza zincirini genişletmek
yönündeydi. Fakat bunu sıfırdan yaratmak zordu ve taktik olarak satın alma
yolunda gittiler. Uyguladıkları strateji ve taktik olabilecek en mantıklı
şekilde olduğuna inanıyorum. Belki maddi olarak daha ucuz bir şekilde faaliyet
alanlarını geliştirebilirlerdi fakat yaptıkları ile birlikte hem zamandan hem
emekten tasarruf ettiler diyebilirim.
http://www.radikal.com.tr/ekonomi/darty_de_bimeksin_oldu-1166776
http://www.cnnturk.com/ekonomi/sirketler/darty-de-bimeksin-oldu
http://haber.stargazete.com/ekonomi/bimeks-sonunda-dartyi-satin-aldi/haber-817838
http://haber.stargazete.com/ekonomi/bimeks-sonunda-dartyi-satin-aldi/haber-817838
0 yorum:
Yorum Gönder