18 Aralık 2013 Çarşamba

CarrefourSA 2014 Hedefleri



CarrefourSA’nın 2014 yılı hedefi 1000 mağaza ile 5 milyar TL ciro
 Dünya gazetesinin haberine göre - Geçen yaz Fransız perakende devi Carrefour ile yaptığı anlaşma sonucu CarrefourSA’da çoğunluk hissesi ile birlikte yönetimi de üstlenen Sabancı Grubu, yönetimdeki yüzde 51’lik ağırlığı ile birlikte 2014’e hızlı girmeyi hedefliyor. Önümüzdeki yıldan itibaren şirketi karlı hale getirmeyi planladıklarını dile getiren Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer , gelecek yıl 110 milyon TL yatırım ile 100 yeni mağaza açmayı hedeflediklerini söyledi. Dinçer, 2016’ya kadar ise toplamda 750 mağaza, 8 bin yeni istihdam ve 5 milyar TL ciro elde etmeyi planladıklarını anlattı. Dinçer ve Genel Müdür Mehmet Nane , Carrefoursa’da çoğunluk hissesinin Sabancı Grubu’na geçmesinin ardından grubun yeni döneme ilişkin plan ve hedeflerini CarrefourSA Genel Müdürlüğü’nde düzenlenen toplantıyla açıkladı.

CarrefourSA mağazalarının performansından memnun olmadıklarını dile getiren Dinçer, Sabancı normlarının altında kaldığına dikkat çekerek ‘yeni bir başarı hikayesi yaratacağız’ açıklamasında bulundu.Sabanci şirketler grubu kendine olan güvenleri ve güçlerinin carrefourSA şirketileri üzerinden birleştirip eskisinden daha çok söz hakkı sahibi olarak güçlerine güç katmayı hedeflemektedirler.



2014’te 110 milyon TL yatırım yapacak
 

Sabancı grubu yatırım yaptığı carrefouru bulunduğu yerden çok daha farklı bir konuma ulaştırmayı hedeflemektedir.2014 yılının CarrefourSA için sıçrama yılı olacağını aktaran Dinçer, “Orta vadede pazarda liderliğe ulaşmak istiyoruz. 2014’te 110 milyon TL yatırım, 100 yeni market ile bin yeni istihdam hedefliyoruz. 2016 sonuna kadar bin markete ulaşarak, 5 milyar TL ciro ve 8 bin yeni istihdam hedefliyoruz” dedi. CarrefourSA , şu anda 39 ilde 244 mağaza ile hizmet veriyor. Sabancı Grubu’nun bir diğer perakende şirketi Teknosa 'dan sonra geçtiğimiz temmuz ayında Carrefoursa’da Genel Müdürlük koltuğuna oturan Mehmet Nane  de, Sabancı Grubu’nun perakendedeki gücünü CarrefourSA’nın büyüme stratejisine yansıtacaklarını belirtti. Nane, “CarrefourSA olarak Sabancı Holding’in perakende alanındaki desteğiyle birlikte 2014 yılından itibaren market konsepti, insan kaynakları ve teknolojik altyapı alanlarında yatırımlar gerçekleştirerek büyük bir değişime imza atacağız” dedi. Buda sabancı grubun kendine ne kadar güvendiğini göztermektedir. 2015 için kar a geçiceklerini belirtmektedirler.Buda yaptıkları yatırımla alakalı ne kadar dogru bir strateji öngördüklerini bize göstermektedir.



Planlarımızda yok ama halka açıklık oranını artırmak isteriz
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, CarrefourSA’da halka açıklık oranının şu anda yüzde 2 civarında olduğunu söyledi. Kısa vadede bu oranı artırmak gibi bir planlarının olmadığını söyleyen Dinçer, ama artırılması konusunda niyetlerinin olduğunu söyledi. Geçtiğimiz temmuz ayında Şok marketlerine satılan Diasa ile ilgili ise Dinçer, “Diada biz, rekabet konumunda olmadığımızı anladık ve tercihimizi CarrefourSA’dan yana kullandık” açıklamasında bulundu. Dinçer bundan sonraki dönemde Sabancı Grubu’nda yüzde 10 payı olan perakendenin payını da artırmak istediklerini belirtti. Şirketlerini halka açarak şirket ekonomisene katkıda bulunma niyetinde olan Dinçer böylr bir niyetlerinin olmadığını söylüyor çünkü kendileri şirketin ekonomisini fazlasıyla yükseleicekleri için ilkhedeflerinde halka açılmak bulunmamaktıdır buda bana göre sabancı şirketlerinden beklenen bir harekettir.



0 yorum:

Yorum Gönder