25 Nisan 2013 Perşembe

     European Communication Monitor; 2007'den beri yapılan , iletişim sektörünün durumu ve geleceği ile ilgili bilgileri güncelleyen ve iletişimcileri eğilimlerden haberdar eden detaylı bir araştırma. Pek çok alt başlığa sahip olan bu araştırmanın , alt başlıklarından biri de sosyal medyanın önemi, uygulamaları ve sosyal medya becerileri. Sosyal medyadaki dinamiklerin analiz edilebilmesi ve sosyal medyanın bilinçli bir şekilde kullanılabilmesi için , araştırmanın sonucunda ortaya çıkan veriler son derece önemli.

     Araştırmaya göre iletişim bakımından etki alanı en geniş sosyal medya aracı %75 ile sosyal networkler.Online videolar %67 ile ikinici ,mobil uygulamalar %65 ile üçüncü, mikro bloglar (twitter) %56 ile dördüncü, weblogları ( blogger, tumblr, wordpress , posterous) %45 ile beşinci sırada yer alıyor. Araştırmada online katılımcılar tarafından en aktif biçimde kullanılan araçların (Twitter, weblogs) , iletişimde etkin alanının diğer araçlardan daha düşük olduğunun altı çiziliyor.

      İletişimcilerin yukarıda bahsedilen araçları kullanabilmesinin önemi de araştırma da altı çizilen noktalardan biri. Sosyal medya araçlarını kulllanmayı öğrenmenin en iyi yolu ise , bu araçları pratikte kullanıyor olmak olarak gösteriliyor.

 



 
 
 
 
 

0 yorum:

Yorum Gönder