European
Communication Monitor ;2007 yılından bu yana iletişim
yönetimi ve halkla ilişkilerde geleceğe yönelik eğilimler üzerine uluslararası çapta yıllık anketlerin
yapıldığı bir projedir. Akademik amaçlara yönelik yapılan, iletişim ve halkla
ilişkiler uzmanlarına uygulanan bu anketlerde
genel olarak Avrupa’da halkla ilişkilerin itibarı,
şirketlerin iletişim yönetimi, stratejik
yapıları, sosyal medya kullanımı ve bu konularla
ilgili gelecek yıllara ilişkin öngörüler
değerlendirilmektedir
Her yıl yaptığı araştırmasında iletişim sektöründeki konuları
ve iletişimcilerin karşılaştığı zorlukları sayısal verilere dayandırarak açıklayan
European Communication Monitor ; bu sene
de 42 ülkenin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma ile iletişim alanındaki bir çok sorunu ele alarak
değerlendirmelerde bulunmuştur. Baktığımızda
oldukça geniş kapsamlı konuları ele alan araştırma ; iş yaşamındaki etik
sorunlar , stratejik iletişim, sosyal medya , profesyonel eğitim ve gelişim ,
maaşlar ve gençlerin işe alım sürçleri vb . bir çok önemli konuyu ele almıştır.
Bir çok önemli konuya değinen European
Communication Monitor ,özellikle
profesyonel gençlerin el işe alım süreçlerinde dikkat edilmesi gereken noktalar
ilgimi çeken başlıca konulardan birdir.Araştırma sonuçlarına baktığımızda
kuruluşların işe alım süreçlerinde ne önemli unsuru %58 lik oranla üniversite
eğitimi olduğunu görebiliriz.İletişim yönetimi ve halkla ilişkiler de
üniversite eğitimi önemli nitelik haline gelmiştir. Bunu % 52 oranla İngilizce dil bilgisi takip etmektedir.Uluslararası
bir dil olan İngilizce eğitiminin önemine halkla ilişkilerde işe alım süreci
içerisinde dikkat çekilmiştir.Araştırma sonuçlarına baktığımızda iş sektöründe
İngilizce bilgisinin önemi büyük bir
orana sahiptir.%45 üzerindeki bir oranda staj ve yeterli iş deneyimine sahiplik
aranmaktadır. Halkla ilişkilerde mesleki yeterlilik ve iş becerilerine önem vererek uluslararası alanda iş
deneyiminin var olup olmadığına da
dikkat çekmektedir.
Araştırma sonuçları Üniversite eğitimi
konusuna en çok veren ülke sıralamasına
baktığımızda Kuzey Avrupa (% 59),
Batı Avrupa (% 56) ve Doğu Avrupa (% 56) takip Güney Avrupa (% 62), olarak
takip ediyor. Bir takım büyük şirketler staj iletişim yönetim kadar üniversite
eğitimi ve akıcı İngilizce bilgisi de büyük bir öneme sahiptir.Ama bu genel
olarak ülkelerin yapılarına göre farklılık göstermektedir.Örneğin; İngilizce eğitim
bilgisine nazaran üniversite mezunu olma iki kat önemli ve fazladır.bir çok
alanda olduğu gibi özellikle halkla ilişkiler alanında da üniversite eğitimi durumu büyük önem arz
etmektedir. Hatta staj ve iş eğitimi bir çok İngiliz iş adamların tarafından daha önemli derecelendirilir.Almanya ve İsviçre’de
bir çok iş adamı ile yapılan değerlendirmeye göre de meslekli eğitiminin yanı
sıra staj ve iş eğitimi de büyük önem taşımaktadır.Ayrıca ülkeler arası araştırma
sonuçlarının genel olarak değerlendirmesine baktığımızda Hollanda %57 ve İtalya %44
oranla en çok önem veren ülkeler olarak görülmektedir. Genel olarak
değerlendirdiğimizde yapılan araştırma sonuçları bölgelere göre ülkelere göre
değişiklik göstermesinin yanı sıra halkla ilişkilerdeki genç profesyonellerin
işe alım süreçlerinde verilen önem dereceleri farklılık
gösterdiğini görmekteyiz.
0 yorum:
Yorum Gönder