24 Nisan 2013 Çarşamba


  European Communication Monitor  ;2007 yılından bu yana iletişim yönetimi ve halkla ilişkilerde geleceğe yönelik eğilimler  üzerine uluslararası çapta yıllık anketlerin yapıldığı bir projedir. Akademik amaçlara yönelik yapılan, iletişim ve halkla ilişkiler uzmanlarına uygulanan bu anketlerde
genel olarak Avrupa’da halkla ilişkilerin itibarı, şirketlerin iletişim yönetimi, stratejik
yapıları, sosyal medya kullanımı ve bu konularla ilgili gelecek yıllara ilişkin öngörüler
değerlendirilmektedir
   Her yıl yaptığı araştırmasında iletişim sektöründeki konuları ve iletişimcilerin karşılaştığı zorlukları sayısal verilere dayandırarak açıklayan European Communication Monitor  ; bu sene de 42 ülkenin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma ile  iletişim alanındaki bir çok sorunu ele alarak değerlendirmelerde bulunmuştur.  Baktığımızda oldukça geniş kapsamlı konuları ele alan araştırma ; iş yaşamındaki etik sorunlar , stratejik iletişim, sosyal medya , profesyonel eğitim ve gelişim , maaşlar ve gençlerin işe alım sürçleri vb . bir çok önemli konuyu ele almıştır.
 Bir çok önemli konuya değinen European Communication Monitor  ,özellikle profesyonel gençlerin el işe alım süreçlerinde dikkat edilmesi gereken noktalar ilgimi çeken başlıca konulardan birdir.Araştırma sonuçlarına baktığımızda kuruluşların işe alım süreçlerinde ne önemli unsuru %58 lik oranla üniversite eğitimi olduğunu görebiliriz.İletişim yönetimi ve halkla ilişkiler de üniversite eğitimi önemli nitelik haline gelmiştir. Bunu % 52 oranla  İngilizce dil bilgisi takip etmektedir.Uluslararası bir dil olan İngilizce eğitiminin önemine halkla ilişkilerde işe alım süreci içerisinde dikkat çekilmiştir.Araştırma sonuçlarına baktığımızda iş sektöründe İngilizce bilgisinin  önemi büyük bir orana sahiptir.%45 üzerindeki bir oranda staj ve yeterli iş deneyimine sahiplik aranmaktadır. Halkla ilişkilerde mesleki yeterlilik ve iş becerilerine  önem vererek uluslararası alanda iş deneyiminin var olup olmadığına da  dikkat çekmektedir.



 Araştırma sonuçları Üniversite eğitimi konusuna en çok  veren ülke sıralamasına baktığımızda     Kuzey Avrupa (% 59), Batı Avrupa (% 56) ve Doğu Avrupa (% 56) takip Güney Avrupa (% 62), olarak takip ediyor. Bir takım büyük şirketler staj iletişim yönetim kadar üniversite eğitimi ve akıcı İngilizce bilgisi de büyük bir öneme sahiptir.Ama bu genel olarak ülkelerin yapılarına göre farklılık göstermektedir.Örneğin; İngilizce eğitim bilgisine nazaran üniversite mezunu olma iki kat önemli ve fazladır.bir çok alanda olduğu gibi özellikle halkla ilişkiler alanında  da üniversite eğitimi durumu büyük önem arz etmektedir. Hatta staj ve iş eğitimi bir çok İngiliz iş adamların tarafından  daha önemli derecelendirilir.Almanya ve İsviçre’de bir çok iş adamı ile yapılan değerlendirmeye göre de meslekli eğitiminin yanı sıra staj ve iş eğitimi de büyük önem taşımaktadır.Ayrıca ülkeler arası araştırma sonuçlarının genel olarak değerlendirmesine baktığımızda Hollanda %57 ve İtalya %44 oranla en çok önem veren ülkeler olarak görülmektedir. Genel olarak değerlendirdiğimizde yapılan araştırma sonuçları bölgelere göre ülkelere göre değişiklik göstermesinin yanı sıra halkla ilişkilerdeki genç profesyonellerin işe alım  süreçlerinde  verilen önem dereceleri farklılık gösterdiğini görmekteyiz.  

0 yorum:

Yorum Gönder