BUĞRA BİNGÖL
11015053
23/04/2013
PUB 202
ECM 2012 ETNİK SORUNLAR
Bu araştırma, European Public
Relations Education and Research Association (EUPRERA) ve the European
Association of Communication Directors (EACD) tarafından organize edilmektedir
2007’den beri bu çalışmaya Prof. Leipzig Üniversitesi(Almanya)’nden Dr. Ansgar
Zerfass öncülük etmektedir. Bu çalışmaya dünyanın en büyük iletişim
network'lerinden biri olan Ketchum Pleon sponsorluk etmektedir.
Yukarıdaki resime dayanarak insanlar hayatın her alanında bu
etnik sorunları çekmektedir. Sıkıntılı durumlar yaşıyorlar. Devlet işlerinde,
kamu sektörlerinde, sosyal medya araçlarında bu etnik sıkıntıların en çok
yaşandığı yerlerdir. Yukarıdaki grafiğe göre her 3 kişiden 1 i bu sıkıntıya
hala çekmeye devam ediyor. Ne kadar insanlar bu sorunun azaldığını düşünsede bu
sıkıntıya çektiren insanlar maalesef var.
Bu grafiğe göre etnik sorunlarla karşılaştırıldığında
erkekler kadınlara göre daha fazla ahlak kurallara başvuruyor. Normalde kadınlar
erkeklere daha çok haklarını savunma isteği mevcuttur. Etnik sorun olduğu zaman
erkekler daha fazla başvuruyor. Yine grafiğe göre etnik sorunlarla
karşılaştırıldığında % 29 luk bir kesim mesleki ahlak kurallarına başvuruyor.
Halkla ilişkiler mesleğinde kadın cinsiyeti ağır basıyor ve
bu sonucu kadınların daha sosyal olduğunu, sabırlı, konuşkan olduğunu
anlayabilirsiniz. Ama insana ilk baktığınızda beklemediğiniz bir sonuç çıkıyor.
Kadınlar erkeklere göre ahlaki kurallara ve düzene özen göstermediğini görünce
insan şaşırıyor. Bir garip olay ise sizce ‘Ahlaki kurallar iş hayatı için
olması gerekli mi’ sorusunu %90 evet cevabı çıkması da garip. Dolayısı
ile bu araştırmanın çıktılarına bakarak, kuralları ve değerleri istemekle
onlara başvurmak arasında çok büyük farklar olduğunu rahatlıkla öğrenmekteyiz.
0 yorum:
Yorum Gönder