European Communication Monitor 2012, 42 ülkede 2,200 iletişim profesyoneliyle yapılan bir araştırma. Bu araştırmada etik sorunlar, mesleki eğitim ve gelişimler, maaşlar, sosyal medya, akreditasyon, stratejik iletişim, genç profesyoneller ve işe alım süreçlerinden bahsedilmiş.
Başkan Dr. Herbert Heitmann ve yöneticisi Prof. Dr. Ansgar Zerfass olan European Communication Monitor her yıl iletişim ve halkla ilişkiler sektörünü ilgilendiren trendler hakkında araştırmalar yaparak sayısal veriler sunuyor. Bu araştırmanın resmi ve tek sponsoru ise global bir halkla ilişkiler danışma şirketi olan Ketchum Pleon olarak belirlenmiş.
Bu araştırmada en çok dikkatimi çeken konu genç profesyonellerin işe alım süreçleri oldu. İşverenlerin işe alacağı gençlerden neler beklediği konusunda yapılan anket sonucuna göre; işverenler genç profesyonelin halkla ilişkiler bölümü mezunu olmasına %58, ingilizce bilmesine %51, yaptığı staj ve iş deneyimlerine %44, ne kadar profesyonel olabildiklerine ise %42 oranında önem veriyorlar. İşverenlerin önem verdiği diğer beş konuya da değinilmiş. Bunlar; üniversite eğitimi, yurt dışı tecrübesi, iş kalitesi, bildiği başka bir dil ve yönetim becerileridir.
Araştırma sonuçları için; http://www.zerfass.de/ecm/ECM2012-Results-ChartVersion.pdf
Araştırma'nın basın bülteni için; http://www.communicationmanagement.de/fileadmin/cmgt/PDF_Presseinfos/Executive-Summary-ECM2012-Results.pdf
Araştırma hakkında kısa bir video için; http://www.youtube.com/watch?v=v1jfAvkKOoI
0 yorum:
Yorum Gönder