24 Nisan 2013 Çarşamba



2012 Avrupa İletişim Monitör Raporu (European Communication Monitor 2012) verileri açıklandı. 
Avrupa Halkla İlişkiler Eğitim ve Araştırma Derneği (European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), Avrupa İletişim Yönetimi Derneği (European Association of Communication Directors (EACD) ve İletişim Direktörü Dergisi (Communication Director) işbirliği ile hazırlanan araştırma geçtiğimiz günlerde kamuya sunuldu.

Etnik sorunlar ve standartlar, mesleki akreditasyon ve belgelendirme, organizasyonlarda gerçekleştirilen iletişim uygulamalarının entegrasyonu ve koordinasyonu, iletişim yönetiminde stratejiler, iletişim fonksiyonunun gücü, etkisi ve önemi, sosyal medya uygulamaları; dijital teknoloji becerileri, mesleki eğitim, gelişim düzeyi ve yönetimi, karşılaştırmalı analizler (2009 yılından bu yana) içeren araştırma, 42 ülkeden katılan 2.185 profesyonelin yanı sıra Avrupa İletişim Yönetimi Derneği başkanı Dr. Herbert Heitmann ve Avrupa Halkla İlişkiler Eğitim ve Araştırma Derneği yönetici müdürü Prof. Dr. Ansgar Zerfass’ın yüksek katkıları Ketchum Pleon’un (www.ketchumpleon.com) sponsorluğu altında, dünya çapında ‘iletişim yönetimi ve halkla ilişkiler’ konusunda hazırlanan en kapsamlı analiz özelliğini taşıyor.
Yayınlanan verilerin içerisinde ise en ilgimi çeken kısım araştırmanın sosyal medya kullanımı ile ilgili olan bölümü oldu.  Çünkü tüm dünyada ve ülkemizde sosyal medya kullanımının tavan noktaya ulaştığını düşündüğüm günümüzde, pratiğin hiç de böyle olmadığı ile yüzleştim. Yapılan araştırmaya göre iletişimde, sosyal medya araçlarının doğru yönde kullanılmasıyla ilgili oldukça büyük bir boşluk olduğu ortaya çıkmış.
Her ne kadar sosyal medya platformlarında en çok kullanılan araç mobil uygulamalar olarak gözükse de bunun yalnızca teoride böyle olduğu, pratikte ise tüm bu verilerin tersine oldukça büyük bir açık ortaya çıkıyor.
Aşağıda bununla ilgili analizlere göz atabilirsiniz. 







0 yorum:

Yorum Gönder