2012 Avrupa İletişim Monitör Raporu (European
Communication Monitor 2012) verileri açıklandı.
Avrupa Halkla İlişkiler Eğitim ve Araştırma Derneği
(European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), Avrupa
İletişim Yönetimi Derneği (European Association of Communication Directors
(EACD) ve İletişim Direktörü Dergisi (Communication Director) işbirliği ile
hazırlanan araştırma geçtiğimiz günlerde kamuya sunuldu.
Etnik sorunlar ve standartlar, mesleki
akreditasyon ve belgelendirme, organizasyonlarda gerçekleştirilen iletişim
uygulamalarının entegrasyonu ve koordinasyonu, iletişim yönetiminde stratejiler,
iletişim fonksiyonunun gücü, etkisi ve önemi, sosyal medya uygulamaları;
dijital teknoloji becerileri, mesleki eğitim, gelişim düzeyi ve yönetimi,
karşılaştırmalı analizler (2009 yılından bu yana) içeren araştırma, 42 ülkeden
katılan 2.185 profesyonelin yanı sıra Avrupa İletişim Yönetimi Derneği başkanı
Dr. Herbert Heitmann ve Avrupa Halkla İlişkiler Eğitim ve Araştırma Derneği
yönetici müdürü Prof. Dr. Ansgar Zerfass’ın yüksek katkıları Ketchum Pleon’un
(www.ketchumpleon.com) sponsorluğu altında, dünya çapında ‘iletişim yönetimi ve
halkla ilişkiler’ konusunda hazırlanan en kapsamlı analiz özelliğini taşıyor.
Yayınlanan verilerin içerisinde ise en
ilgimi çeken kısım araştırmanın sosyal medya kullanımı ile ilgili olan bölümü oldu. Çünkü tüm dünyada ve ülkemizde sosyal medya
kullanımının tavan noktaya ulaştığını düşündüğüm günümüzde, pratiğin hiç de
böyle olmadığı ile yüzleştim. Yapılan araştırmaya göre iletişimde, sosyal medya
araçlarının doğru yönde kullanılmasıyla ilgili oldukça büyük bir boşluk olduğu
ortaya çıkmış.
Her ne kadar sosyal medya
platformlarında en çok kullanılan araç mobil uygulamalar olarak gözükse de
bunun yalnızca teoride böyle olduğu, pratikte ise tüm bu verilerin tersine
oldukça büyük bir açık ortaya çıkıyor.
Aşağıda bununla ilgili analizlere göz atabilirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder