European Communication Monitor, her yıl olduğu gibi bu yılki araştırmasında da sosyal medya araçlarına verilen önemi ve bu araçların kullanımı arasındaki oranları,iletişim sektöründe öne çıkanları ve iletişimcilerin ne gibi zorluklarla karşılaştığını istatistiklerle açıklamıştır. ECM 42 farklı ülkeden 2,185 kişinin katılımı ile gerçekleştirdiği bu ankette,etik sorunlar,akreditasyon,maaşlar,sosyal medya gibi konular istatistiksel olarak araştırılmış ve sunulmuştur.
Bu raporda, içinde bulunduğum jenerasyon ve hayatı yaşayış hızımızdan etkilenerek ilgimi en çok çeken sosyal medya sonuçları oldu. İletişim sektörünün yadsınamayacak bir boyutta yer kapladığı günümüzde,aşağıdaki grafikteki verilere göre en çok kullanılan sosyal medya araçları yer alıyor. % 75.8 ile online topluluklar ilk sırada yerini alıyor, %55.7 ile onu takıp eden online videolar ve daha sonrasında mobil uygulamalar yer almıştır. Sosyal medya iletişimindeki en önemli fırsatların bu mobil uygulamalar olduğu da ayrı bir analizin sonucu.
2. grafik ise sosyal medya uygulamalarının kullanımında hangi alanlarda ne kadar eksiklik olduğunu gösteriyor.Görüldüğü üzere sahip olunan önem ile kullanım oranı arasında gözle görülür bir fark var. Bir önceki grafikte görünen en yüksek orana sahip sosyal medya araçları ile kullanım oranı arasında ters bir orantı mevcut.Bu farkın en azından birbirine biraz daha yakın ölçüde değişmesi iletişim sektörünün gelişmesine çok daha fazla katkı sağlayacaktır.
İletişimcilerin 2011 yılına nazaran sosyal medyada bir yükseliş yaşamaları beklenmiştir,fakat bu beklenilen oranda bir sıçrama olmamıştır.Yapılan araştırmaya göre, aşağıdaki grafikte dijitale olan yatkinlik 29 ve daha genç yaş kesiminde daha büyük oranda gösterilmiştir. Gençler,kendi çalışma ortamlarında çok daha fazla ön plana çıkabilicek bir yeteneğe sahiplerdir. Özellikle teknolojinin geliştiği dijital çağın içine doğmuş,büyüklerine oranla teknolojiyle daha fazla tanışmış genç kesim, herhangi bir teknolojik alete veya uygulamaya çok daha yatkın olmaktadır. Bunu çalışma ortamlarına da yansıttıkları takdirde gençlerin çok başarılı olacağı öne sürülüyor.
ECM'de bir diğer önemli nokta ise Avrupa'nın farklı kesimlerinde sosyal medya kullanımının değişiklik gösterdiği. Aşağıdaki grafikte görüldüğü üzere :
Sonuç olarak sosyal medya kullanımı 2011 yılına göre beklenilen bazda olmasa da artış göstermiştir.Araştırmalarda kadın erkek kullanım oranından,bölgeden bölgeye değişme oranına,kullanım becerisinden,en çok kullanıldığı alanlara kadar birçok sayısal veri aktarılmıştır. Bence bu raporlar bazen görünmeyeni ve bilinmeyeni veya yanlış bilineni ortaya çıkarmak için bir fırsat oluyor. Aynı zamanda sosyal medyanın hem günümüzde hem gelecekte,doğru kullanıldığında birçok fayda ve başarı sağlayacağını düşünüyorum.
0 yorum:
Yorum Gönder