23 Nisan 2013 Salı

ECM 2012 ARAŞTIRMA ANKETİ SONUÇLARI







European Communication Monitorn 2012 araştırma anketi sonuçlarını açıklamıştır. 42 ülkeden 2,185 iletişim uzmanı ile yapılmış olan araştırmanın amacı iletişim yönetimi ve halkla ilişkiler ile ilgili geniş kapsamlı bir araştırma dır. Araştırmada: etik sorunlar, stratejik sorunlar, sosyal medya, maaşlar, genç profesyonellerin işe alımı gibi birçok konular işlenmiştir. 



Benim özellikle dikkatimi çeken konu genç profesyonellerin işe alımı konusu oldu. Daha önce birçok kez bu konu hakkında yazı okumuştum, söyleşilere katılmıştım. Tamda benim düşündüklerim ile örtüşen bir sonuçla karşılaştım. Özellikle iş verenlerin işçi alımında dikkat ettikleri hususlar bu anket sonucunda da bir kez daha ortaya çıkmıştır. 


Genç Profesyonellerin işe alımı;

















İş verenlerin genç profesyonel işçi alımında dikkat ettikleri hususlar yan tarafta koymuş olduğum grafikte açık bir şekilde belirtilmiştir. İşe alımda önemli olan hususlar: ilk sırada %58 oran ile halkla ilişkiler alanında alınan üniversite eğitimidir. ikinci sırada ise %51'lik oran ile İngilizce yeterlilik bilgisidir.  Üçüncü sırada ise % 45'lik oran ile iş deneyimi, iş bilgisi staj gelmektedir. Diğer önemli hususlar ise iletişim becerileri, uluslar arası iş deneyimi bilgisi, yabancı dil bilgisi İngilizce dışında ki diller gibi hususlar dikkat çekmektedir. 





İş sektöründeki farklı sektörler için değişebilen bu iş alımında ki öncelik hususları dikkat çekmektedir. 















Son tahlilde European Communıcatıon Monıtor 2012 anket sonuçlarında benim dikkatimi çeken genç profesyonel işçi alımındaki önemli hususlar bu şekildedir. Genel olarak çoğu yerde iş alımındaki hususlar böyledir ve ileri yıllarda bizlere ışık tutabilecek sonuçlardır. Bence araştırılması ve bakılması geren bir anket çalışması sonuçlarıdır. İleride mezun olduktan sonra iş verenlerin nelere dikkat ettiklerini önceden bilmek ve bu doğrultuda kendimizi geliştirmek bizim faydamızadır. 








0 yorum:

Yorum Gönder