23 Nisan 2013 Salı


European Communication Monitor altıncı defa 42 farklı ülkeden 2,185 kişi katılım ile gerçekleştirdiği  iletişim sektörü anketi sonuçlarını paylaştı. Toplam 42 ülkeyi kapsayan araştırmada etik sorunlar, sosyal medya gibi kavramlarımın başını çektiği birçok soru soruldu.Günümüzünde en popüler kavramı olan sosyal medya ile ilgili yapılan çalışma oldukça dikkat çekici. 


İkinci resimde de paylaştığım üzere iş tecrübesi on ve on yıldan fazla olanların oranı %57  bu oran oldukça yüksek bir oran olarak göze  çarpıyor. Bunun en önemli nedeni sürekliklikle iş tecrübesinin verimliliği doğru oranda artırmasıdır.Yanda paylaştığım resimde araştırma yaşlar,iş tecrübesi,pozisyonlar gibi bir takım verilerin sonuçları ve açıklamaları var.





Üçüncü paylaştığım resimde ise yapılan araştırma sonucu üniversiteden mezun olanların işe giriş aşamalarından hangi değerlere göre seçildiği. Araştırmada halkla ilişkiler iletişim firmaları bu alanda okuyan üniversite öğrencilerini öncelikle tercih edip ikinci sırada ise yabancı dile önem veriyor. Son olarakta araştırmada öne çıkan öğrencilerin staj yapması. Oranları ele aldığımızda mezun oldukları alanlar ve yabancı dil öğreniminin çok önemli olduğunu kanısındayım.

0 yorum:

Yorum Gönder