23 Nisan 2013 Salı

İLETİŞİMDE ETİK UNSURLAR


    
 42 ülkede 2.185 iletişim profesyonelinin katılımıyla gerçekleşen European Communication Monitor 2012 araştırma sonuçları bize hem Halkla İlişkiler ve İletişim sektörünün en kapsayıcı analizini sunmakta hem de var olan sektörel trendleri, yükselişteki ve düşüşteki eğilimleri göstermektedir. 2007’den beri Almanya  Prof. Leipzig Üniversitesi’nden Dr. Ansgar Zerfass öncülüğünde Avrupa’daki  11 üniversite işbirliği ile yürütülen çalışmanın sponsorluğunu dünyanın önde gelen iletişim firmalarından Ketchum Pleon üstlenmektedir. 
     European Public Relations Education and Research Association, European Association of Communication Directors ve Communication Director Magazine tarafından yürütülen araştırmanın sonuçları  Etik zorluklar ve standartlar, Profesyonelleşme ve Akreditasyon, Stratejik İletişim Pratiği, Stratejik konular, güç ve etki, Sosyal Medya, Profesyonel Eğitim ve Gelişim, Yönetim, İş ve İletişim Becerileri, Genç Profesyonellerin İşe Alımı ve Maaşlar olmak üzere ana başlıklarda toplandı.
     
    Araştırmaya göre etik konular iletişim dünyasında beş yıl öncesine oranla çok daha ön plana çıkmaktadır (%57.6). Araştırma başkanı Dr. Ansgar Zerfass' a göre iletişim dünyasında etik unsurların eskisinden çok daha ön planda olduğu bir gerçektir fakat çoğu iletişim profesyonelinin düşüncesi halihazırdaki uygulamaların güncellenmesi yönündedir. Özellikle sosyal medya faktörü ve iletişimin uluslararası boyut kazanmış yapısı gereği iletişimde etiklik ilkesini sağlamak hem gitgide daha da karmaşıklaşmaktadır hem de bu konudaki farkındalık da aynı oranda artmaktadır. 












































































 

0 yorum:

Yorum Gönder