23 Nisan 2013 Salı

European Communication Monitor 2012



.European Communication Monitor 2012 42 ülkeden 2,200 İletişim uzmanının katılımıyla gerçekleşmiştir. Katılımcıların Stratejik İletişim hakkında ne düşündükleri üzerinde düşünülmüştür.





Öncelikli olarak Stratejik Sorunlar ve Etik konuları üzerinde durulmuş ve 2015'e kadar yaşanacaklara dair rakamsal veriler ile bazı önemli sorunlar açıklanmıştır.( Stratejik Sorunlara Örnek Olarak %46 Dijital devrimle başa çıkmak,%44 İş Stratejisi ve İletişimi Birleştirmek)



Yanda görülen grafikte Etik Alanlardaki sorunlar açıklanmıştır. Belirlenen ve en çok dikkat çeken nokta 5 sene öncesine oranla %58 oranında artış yaşanmıştır. Bu artışta Sosyal Medya İletişimi-Şeffaflık Kuralları ve İletişimin Uluslararası Karakterin'de yaşanan değişikliklikler büyük rol oynamıştır.




Hepimizin tahmin edebileceği gibi sosyal medya kullanımın iletişim dünyasındaki yeri son yıllarda gitgide artış göstermiştir. Önemli bir faktör olarak İletişimcilerin Mobil uygulamaları yakalamaları önerilmektedir. Katılımcılar Mobil Uygulamaların önemli olduğunu %65 oranında vurgularken sadece %31'inin uyguluyor olması bu konuda bir eksiklik yaşanıyor olduğunu açıkça göstermektedir.

European Communication Monitor 2012'nin detaylı bir özetine ulaşmak için .

0 yorum:

Yorum Gönder