25 Nisan 2013 Perşembe

European Communication Monitor 2012



Bu araştırmada yeni medyanın ve onun önemli bir öğesi olan toplumsal paylaşım ağlarının
farklı kurumsal yapılarda nasıl algılandığı, nasıl kullanıldığı ve kurum kültürünün buradaki
bağı araştırılmıştır. Araştırma, Avrupa’da gerçekleştirilen European Communication
Monitor 2012 anketi örnek alınarak bir karşılaştırma yapmak üzerine temellendirilmiştir.
Bu çerçevede kamu kuruluşları, özel kuruluşlar, sivil toplum / meslek örgütleri ve
iletişim / medya ajanslarından oluşan amaçlı örnekleri kapsamında toplam 16 iletişim ve
halkla ilişkiler uzmanıyla derinlemesine yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiş, nitel bir
çözümleme yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda görüşülen örgütlerin genellikle
tek yönlü veya iki yönlü asimetrik bir halkla ilişkiler anlayışı içinde oldukları görülmüştür.
Etkileşim ve diyaloğa açık bir iletişime olanak sağlaması beklenen yeni medyanın da bu
geleneksel anlayış içinde uygulanmaya çalışıldığı sonucuna varılmıştır. Çalışmada kurum
kültürü de bu çerçevede değerlendirilmiştir.

2007 yılından bu yana iletişim yönetimi ve halkla ilişkilerde geleceğe yönelik eğilimler
üzerine uluslararası çapta yıllık anketlerin yapıldığı bir projedir. Akademik amaçlara
yönelik yapılan, iletişim ve halkla ilişkiler uzmanlarına uygulanan bu anketlerde
genel olarak Avrupa’da halkla ilişkilerin itibarı, şirketlerin iletişim yönetimi, stratejik
yapıları, sosyal medya kullanımı ve bu konularla ilgili gelecek yıllara ilişkin öngörüler
değerlendirilmektedir.

0 yorum:

Yorum Gönder