23 Nisan 2013 Salı

ECM 2012'de Sosyal Medya


   European Association for Communication Directors tarafından her yıl yayınlanan bu rapor, iletişim sektörü üzerine bu alanın çalışanlarının karşılaştığı zorlukları, alanda oluşan yenilikleri, değişimleri, trendleri istatistik veriler ile sunuyor.

  Raporun incelediği birçok konudan sosyal medya konusuna baktığımızda, bu bölüm sosyal medya araçlarının kullanım oranları, önemlilikleri, ülkelerde yayınlaşma farklılıkları ve bu alanda çalışan uzmanların farklılıkları gibi alt başlıklar üzerinden veriler ve grafikler ile anlatılıyor. Araştırma, var olan sosyal medya araçlarının önemlilik algısı ve Avrupa kurumlarında uygulanma ve kullanım oranlarının arasındaki farklara dayanıyor.

    İlk grafik verilerine baktığımızda, kurumlardaki sosyal medya araçlarının uygulanma ile iletişim yönetimindeki önemlilik yüzdeleri yer almakta.  Sosyal networkler ikisi içinde en yüksek önem ve uygulanma oranına sahipken virtual words en düşük oranla listenin sonunda yer alıyor.


   Rapordaki sosyal medya araçları üzerine başka bir grafikte Avrupa ve Amerika’da bu iletişim araçlarının kullanım oranlarını gösteriyor. Sosyal networkler her iki bölge de de birinci sırada olsa da, Amerika kurumları %67.7 oranı ile %50.4 orana sahip Avrupa’dan daha fazla kullandığı görülüyor. virtual wordler Amerika’da en düşük kullanım oranına sahipken Avrupa’da mash-ups yer alıyor. Grafiğin geneline baktığımızda ise Amerika kurumları kullanımda Avrupa’dan önde olduğunu söylemek mümkün.

   

  Sonuç olarak, sosyal medya araçlarının iletişim sektörü ve yönetiminde kullanımı, önemliliği gün geçtikçe artmakta ve ihtiyaç duyulan vazgeçilmezler parçalar haline gelmektedirler.

0 yorum:

Yorum Gönder