23 Nisan 2013 Salı

European Communication Monitor her yıl birçok ülkeyi de içine alarak düzenledeği iletişim anketi çalışmasının 2012 yılı verilerini yayınladı. European Communication Monitor iletişim sektöründeki yenilikleri, konuları ve iletişimcilerin karşılaştığıbir takım sorunları  iletişimciler ile konuşurak bir takım sorular sorarak verilere dökmüş. Dört bölgede 42 ülkenin dahil olduğu araştırmada iletişim alanında yaşanan etik sorunlar,son yılların en popüler akım medyası olan sosyal medya, maaşlar, akreditasyon gibi birçok konu ele alınmış ve soru olarak yönetilmiş. Sosyal medyanın iletişim sektörünün yükselen yıldızı olarak konumlandırırsak yanlış yapmayız diye düşünüyorum.Sosyal medya iletişimcilerin çok önemsemesi gereken bir konu. İletişim firmaları sosyal medyayı online topluluklar açısından en önemli araç olarak sosyal medyayı görüp tanımlıyor.
European Communication Monitor tarafından yapılan araştırma çalışmasının sosyal medya üzerine ele alınan konuları soldaki grafikte görebiliriz. Ankette sosyal medyanın ardından online videolar yer alırken online videoların ardından da mobil uygulamalar anketi cevaplarının önemsediği konular ve alanlar olarak göze çarpıyor. Anketi cevaplayanların kıtalar arası farkını da göz ardı etmemek lazım. Sosyal ağları Amerikan kurumları Avrupa kurumlarına göre daha yüksek yüzde de kullanıyor.Amerikada bu oran %67.7 iken Avrupa'da ise %50.4.
Paylaştığım bu fotoğrafta ise sosyal medyanın bloglara,weblog'lara,videolara dağılışını oranlarla görebiliriz. Çalışmaların bizlere gösterdiği bir diğer algı ise kurumların sosyal medya algısı ile sosyal ağların arasındaki algı farkı ve kurumların algılarının yanlışlığı.Soyal medya iletişimcilerin mutlaka takip etmesi,içinde olması,sosyal medya içerisinde ki gelişmeleri takip edip uygulaması mutlaka bir iletişimci için kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder