Bu araştırma, European Public Relations
Education and Research Association (EUPRERA) ve the European Association of
Communication Directors (EACD) tarafından organize edilmektedir 2007’den beri
bu çalışmaya Prof. Leipzig Üniversitesi(Almanya)’nden Dr. Ansgar Zerfass
öncülük etmektedir. Bu çalışmaya dünyanın en büyük iletişim network'lerinden
biri olan Ketchum Pleon sponsorluk etmektedir.
İletişim sektöründeki trendleri, konuları ve iletişimcilerin karşılaştığı zorlukları sayısal verilere dayandırarak açıklıyan araştırmaya 42 farklı ülkeden 2,185 kişi katılım gösterdi. Sosyal medya, maaşlar, akreditasyon gibi birçok önemli konuyu içeren araştırmada özellikle etik sorunlar ve standartlar ile
ilgili verilerin son beş yıla göre önemli değişiklikler gösterdiğini öğrenmekteyiz.
Araştırma sonuçlarına göre profesyoneller
legal olarak kabul edilebilir; ancak etik değerler açısından sıkıntılı birçok
durumla karşılaşıyorlar. Özellikle hükümetle ilişkiler, lobicilik, kamu
işleri ve sosyal medya etik zorlukların en çok yaşandığı alanlar. Katılımcıların
üçte ikisinin geçtiğimiz sene en az bir kere bu sorunlarla karşılaşmışlar
Yine araştırma sonuçları gösteriyor ki, etik sorunlarla karşılaşıldığında yalnızca %29’luk bir kısım mesleki ahlak kurallarına başvuruyor. Ayrıca farklı cinsiyetteki profesyoneller arasında mesleki ahlak kurallarına başvurma açısından farklar olduğu tespit edildi. Buna göre erkek profesyoneller kadınlara göre mesleki ahlak kurallarına başvurmayı daha fazla tercih ediyor.
Özellikle Halkla İlişkiler'in mesleki olarak algısına baktığımızda kadın cinsiyetinin ön plana çıktığını görürüz.Bu araştırmada şaşırtıcı olan kısım: kadınların daha özenli, mesleki ahlak kurallarının gereklerine uyan iş anlayışı algısının tersine bir sonuç çıkmış olması. Kadın-Erkek olsun genel olarak mesleki ahlak kurallarına uyanlara baktığımızda sadece %29 gibi çok az bir oranla karşılaşıyoruz. Şaşırtıcı olan bir başka şey ise: Profesyonellere "sizce mesleki ahlak kuralları var olmalı mıdır ?" sorusuna verilen evet cevabının % 90'ın üzerine çıkması. Dolayısı ile bu araştırmanın çıktılarına bakarak, kuralları ve değerleri istemekle onlara başvurmak arasında çok büyük farklar olduğunu rahatlıkla öğrenmekteyiz.
0 yorum:
Yorum Gönder