21 Nisan 2013 Pazar


European Communication Monitor altıncı defa  42 farklı ülkeden 2,185 kişi katılım ile gerçekleştirdiği  iletişim sektörü hakkındaki araştırmalarını sundu. Sayısal veriler üzerinden European Public Relations Education and Research Association, European Association of Communication Directors ve Communication Director Magazine tarafından yapılan araştırmanın bu yılki konuları; etik sorunlar ve standartlar, akreditasyon, stratejik iletişim çalışmaları, sosyal medya,  stratejik sorunlar: güç ve etki,  profesyonel staj ve gelişim, maaşlar ve genç profesyonellerin işe alımıydı. Araştırmada yöntem olarak ampirik inceleme, tanımsal ve analitik analiz kullanıldı. Etik sorunlar ve standartlar konusu European Communication Monitor kapsamında ilk defa ele alındığı için ayrıca önem arz ediyordu. Katılımcıların da söylediği üzere bugün etik konusu beş yıl önceye oranla çok daha fazla gündemde.

Bunların yanı sıra araştırmanın kapsamındaki konular içerisinden benim için en önemlisi stratejik iletişim çalışmaları bölümüydü. Halkla ilişkiler bugün alanında stratejik iletişim fonksiyonuna sahip. Halkla ilişkiler mesleği diğer mesleklerden ayrı olarak birçok alanda kendini gösteriyor. Araştırmada yapılan işlerin çalışanlara mal olduğu süre yüzdesi ve yapılan iletişim çalışmalarının beş yıl önceye oranla bugün verdiği etkiler yer alıyor. Bu konu hakkında detaylı bilgiye verdiğim araştırma linkinden ulaşabilirsiniz. Stratejik iletişim çalışmaları bölümü 42. ve 51. slaytlar arasında yer alıyor.


European Communication Monitor 2013 yedinci kez 43 ülkeden 2,710 katılımcıyla Brüksel’de 27-28 Haziran 2013 tarihlerinde açıklanacak. İlgilenenlere duyurulur !

0 yorum:

Yorum Gönder