European Communication Monitor altıncı defa 42 farklı ülkeden 2,185 kişi katılım ile gerçekleştirdiği iletişim sektörü hakkındaki araştırmalarını
sundu. Sayısal veriler üzerinden European Public Relations Education and Research
Association, European Association of Communication Directors ve Communication
Director Magazine tarafından yapılan araştırmanın bu yılki konuları; etik sorunlar ve standartlar, akreditasyon, stratejik
iletişim çalışmaları, sosyal medya, stratejik sorunlar: güç ve etki, profesyonel staj ve gelişim, maaşlar ve genç
profesyonellerin işe alımıydı. Araştırmada yöntem olarak ampirik inceleme,
tanımsal ve analitik analiz kullanıldı. Etik sorunlar ve standartlar konusu European
Communication Monitor kapsamında ilk defa ele alındığı için ayrıca önem arz
ediyordu. Katılımcıların da söylediği üzere bugün etik konusu beş yıl önceye
oranla çok daha fazla gündemde.
Bunların yanı sıra araştırmanın kapsamındaki konular
içerisinden benim için en önemlisi stratejik iletişim çalışmaları bölümüydü. Halkla
ilişkiler bugün alanında stratejik iletişim fonksiyonuna sahip. Halkla
ilişkiler mesleği diğer mesleklerden ayrı olarak birçok alanda kendini
gösteriyor. Araştırmada yapılan işlerin çalışanlara mal olduğu süre yüzdesi ve
yapılan iletişim çalışmalarının beş yıl önceye oranla bugün verdiği etkiler yer
alıyor. Bu konu hakkında detaylı bilgiye verdiğim araştırma linkinden
ulaşabilirsiniz. Stratejik iletişim çalışmaları bölümü 42. ve 51. slaytlar arasında
yer alıyor.
European Communication Monitor 2013 yedinci kez 43
ülkeden 2,710 katılımcıyla Brüksel’de 27-28 Haziran 2013 tarihlerinde açıklanacak.
İlgilenenlere duyurulur !
0 yorum:
Yorum Gönder