23 Nisan 2013 Salı


European Communication Monitor (ECM)

European Communication Monitor, iletişim yönetimi ve halkla ilişkiler alanlarında düzenlenen en kapsamlı araştırmadır. European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA) ve the European Association of Communication Directors (EACD) tarafından organize edilen ve 2007 yılından bu yana da Prof. Leipzig Üniversitesi'nden Dr. Ansgar Zerfass'ın öncülük ettiği araştırma, iletişim sektörüne ait konulara, trendlere ve iletişimcilerin çalışma hayatlarında karşılaştıkları zorluklara (sektörün en önemli konularından olan sosyal medya ve etik sorunların yanı sıra maaşlar gibi) değinilmekte ve sonuçları sayısal verilere dayandırarak açıklamaktadır. 2012 yılında 6ncısı düzenlenen ECM, 42 ülkeden 2185 profesyonelin katılımıyla gerçekleşmiştir. 




European Communication Monitor, 2012 Sonuçlarını Açıkladı

2012 yılına ait verilerin arasında, iletişimcilerin en büyük sorunlarından olan etik, ahlaki problemler ve sosyal medya başta yer alırken, üst yönetimin iletişim bakış açısına sahip olmaması, koordine ve entegre iletişimin eksikliği, eğitim eksikliği gibi sorunlar da bunları takip etmektedir. 

Bu sene halkla ilişkiler derslerimizden biri olan Dijital Kültürler dersiyle birlikte hayatımıza biraz daha soktuğumuz dijital iletişim, sosyal medya, ECM raporları arasında en çok ilgimi çeken alan oldu. 

Günümüzde sosyal medya, bir haberin en hızlı şekilde yayıldığı ve kitlelerin en hızlı şekilde oluştuğu ortam haline geldi. Kurumsal iletişimciler açısından sosyal medyanın bu özelliği, iyi sonuçlara yol açtığı gibi bazen yıkıcı sonuçlara da yol açabilir. Bu nedenle kurumsal iletişimciler her an her konuda tetikte olmak zorundadır. Bu konuda, okulumuzda ağırladığımız Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü Suat Özyaprak, "sosyal medyada gol yememek mümkün değil, ancak yenilenden çok gol atmalısınız." diyerek sosyal medyanın önemini ve iletişimcilerin sosyal medyaya ne kadar özenle yaklaşması gerektiğini özetlemiştir.

European Communication Monitor sonuçlarına bakıldığında, aşağıdaki grafikte, sosyal medyada kullanılan önemli araç/alanları önem sırasıyla görebiliriz.



Sosyal medya, yukarıda belirttiğim özelliklerinden dolayı, genel olarak çok önemli bir unsur olarak bilinir. Ancak, ECM iletişimcilerine göre, iletişimde sosyal medya kullanımı konusunda pek çok açık söz konusudur. Bu alandaki eksikler aşağıdaki grafikte açıkça görülmektedir. 


Sosyal medyanın bu denli önem taşıdığı iletişim ve internet çağında sosyal medya kullanımının bu kadar eksik olması iletişim sektöründe büyük eksiklerin olduğu konusunda da bir işarettir. Bu açığın nedeni de, ECM sonuçlarınında gösterdiği gibi, iletişim sektöründe eğitim konusundaki açıktır. İletişimciler, bu eksikler konusunda bilinçlenmeli ve verilen önemi arttırmalılardır. Günden güne, dijitalin öneminin arttığı bir dünyada, dijital alanda eksiklerin olması, kurumlar açısından çok büyük bir açıktır. Bu açıklık, kurumların, beklenmedik ya da zayıf bir anlarında büyük darbeler almalarına yol açabilir. Sosyal medyanın yıkıcı gücüde buradan gelmektedir. 

0 yorum:

Yorum Gönder