23 Nisan 2013 Salı

European Communication Monitor 2012 sonuçlarına göre sosyal medya araçlarına verilen önem ve bu araçların kullanılma oranları arasında büyük bir fark var. Mobil uygulamalar en önemli sosyal medya platformları olarak görülüyor ancak bu uygulamalar şirketler tarafından çok fazla kullanılmıyor.


Avrupa'daki iletişim uzmanları online toplulukları ve sosyal ağları en önemli medya araçları olarak görüyor. Sosyal ağlardan sonra diğer önemli sosyal medya araçları arasında online videolar, mobil uygulamalar, mikro bloglar (örneğin Twitter) ve bloglar geliyor. Ancak, iletişim departmanlarının neredeyse yarısı bu sosyal medya araçlarını kullanmıyor. Verilen önem (%65) ve uygulama oranı (%31) arasındaki en büyük fark mobil uygulamlarda öne çıkıyor. Sosyal medya iletişimindeki en önemli fırsatların bu mobil uygulamalar olduğu da ayrı bir analizin sonucu.


Araştırma, Avrupa ve Amerika'daki iletişimcilerin sosyal medya kullanımı arasında bir fark olduğunu gösterirken Avrupa'daki farklı bölgelerde de sosyal medya kullanımının farklılıklarını ortaya koyuyor. İletişimcilerin 2011 yılında sosyal medyada daha büyük bir önem sıçraması bekledikleri ayrı bir veri olarak kaydedilmiş.

Araştırmaya göre, dijital yetkinlikler yaşla ters orantılı olarak artıyor. Gençlerin, kendilerinden yaşça daha büyük çalışma arkadaşlarına oranla teknolojiye karşı daha fazla yeteneği olduğu bir kez daha ortaya çıkıyor.  Avrupa'daki her 10 iletişimciden 8'i online araçları kullanma konusunda daha başarılı olmanın bunları iş haricinde kişisel olarak da kullanmakla sağlanacağını düşünüyor.





0 yorum:

Yorum Gönder