23 Nisan 2013 Salı

ECREA 2012 Anket Sonuçları


                European Communication Monitor, 2007 senesinden beri University of Liepzig’de görev alan Prof.Dr.Ansgar Zerfaas önderliğinde yürütülen dünyanın en kapsamlı Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetimi anketidir.  42 ülkeden 2.185 profesörün katılımı ile gerçekleşen etkinlikte iletişim sektörü trendleri, konuları ve etik problemleri hakkında da bir takım sayısal veriler doğrultusunda çalışmalar yapılmıştır. 

                Araştırmalar doğrultusunda dikkatimi çeken bilgilerden bir tanesi, etik problemlerin son beş senede gösterdiği %57lik artıştı.  10 iletişimciden 6’sının gündelik iş yaşamında karşılaştığı “yasal fakat etik mi?” sorusu, etik ilkelere verilen önemin arttığının göstergesi niteliğinde araştırmaya ışık tutmuştur. 

                           

 


 



Bu bilgilerin yanı sıra, araştırmada elde edilen bir başka veri ise İspanya, Norveç, Finlandiya ve Fransa’da etik problemlerin daha az yaşanıyor olmasıydı.  Ülkelere göre etik problemlerin yaşanma oranı ise şöyle:                                                                 


             Bu araştırmada en çok dikkatimi çeken etik problemler olmasına rağmen, anketin genelinde ilgimi çeken pek çok ayrıntı yakaladım.  Örneğin bunlardan biri 2015 yılına dek iletişim sektöründe yer alacak en önemli stratejik konuların dağılımı idi.  Aşağıdaki grafikte de görüleceği üzere sosyal medyanın kazandığı/kazanacağı öngörülen önem, günümüzde de sosyal medyanın etkinliğinin azımsanmaması gerektiğine bir kez daha dikkat çekmektedir. 

0 yorum:

Yorum Gönder