Prof. Dr. Ansgar Zerfass ve ekibi, her yıl yaptığı European Communication Monitor araştırmasında iletişim sektöründeki trendleri, iletişim fonksiyonlarını, sosyal medyanın gelişimini, iletişimcilerin karşılaştığı zorlukları, maaşları sayısal verilere dayandırarak açıklıyor. Karşılaştırmaya dayalı ve ölçülebilir veriler sunan bu araştırmayla birlikte iletişim alanındaki yenilikler ve iletişim alanında karşılaşılan zorluklara dair her yıl yeni veriler elde ediliyor.
On üç Avrupa ülkesi başta olmak üzere, dört bölgede yapılan ve toplam 42 ülkenin dahil olduğu European Communication Monitor 2012'nin, İngilizce cevaplandırılan bir anket ve online araştırmalar sonucu verilerini elde ettiğini de belirtmek gerek...
Toplam 2,185 iletişimcinin dahil olduğu bu seneki araştırmada etik sorunlar, akreditasyon, sosyal medya, genç iletişimciler, profesyonel gelişim, iletişim fonsiyonaları ve maaşlar gibi birçok konuya yer verildi.
European Communication Monitor 2012'de özellikle dijital iletişim konusuna oldukça fazla yer verildiğini görüyoruz. Araştırma, günümüzde giderek önem kazanan dijital iletişimin sektörde de büyük bir etkinlik kazandığını gösteriyor. Hem halkla ilişkiler hem de reklam sektöründe dijital iletişim mecralarında var olan kurumların çok daha başarılı olduğu ve büyük kitlelere ulaştığı sonucuna varıyoruz.
Aşağıdaki grafikte Amerika ve Avrupa'da sosyal medya iletişim araçlarının kullanımı gösteriliyor.
European Communication Monitor 2012'de yer alan bu grafikteki verilere göre sosyal medyanın önemli olduğunu ancak kullanımının yeterli düzeyde olmadığını görüyoruz. Günümüzde kurumlar arasında ve sektörde sosyal medyanın oldukça önemli olduğu sürekli vurgulanmakta ancak kurumların sosyal medyayı gerektiği gibi kullanmadıkları bu araştırma sonucunda ortaya çıkıyor.
Kurumların sosyal medyayı etkin ve doğru bir şekilde nasıl kullanabileceklerine dair bilgiler ise araştırmada yer alan grafiklere bakılarak çıkarılabilir...
0 yorum:
Yorum Gönder