23 Nisan 2013 Salı

European Communication Monitor 2012


European Communication Monitor 42 farklı ülkeden 2,185 kişi katılım ile gerçekleştirdiği iletişim sektöründeki trendleri, konuları ve  iletişimcilerin karşılaştığı zorlukları araştırarak bu araştırma sonuçlarını sayısal verilere dayandırarak açıkladığı bir ankettir. Dört bölgede 42 ülkenin dahil olduğu araştırmada etik sorunlar, sosyal medya, maaşlar, akreditasyon gibi konularda pek çok konu sayısal verilere dayandırılarak açıklanıyor.

European Communication Monitor iletişim sektöründeki yenilikleri, konuları ve iletişimcilerin karşılaştığıbir takım sorunları  iletişimciler ile konuşurak bir takım sorular sorarak verilere aktarmış.

2012 araştırma verilerinde dijital iletişim konusunda detaylı bilgilere yer vermiş. Çağımız iletişim sektöründe çok büyük yere sahip olan dijital iletişimin önemini sayısal veriler üzerinden kavramamıza son derece yardımcı oluyor.





Yapılan araştırma çalışmasının sosyal medya üzerine ele alınan konuları soldaki grafikte görebiliriz. Ankette sosyal medyanın ardından online videolar yer alırken online videoların ardından da mobil uygulamalar anketi cevaplarının önemsediği konular ve alanlar olarak göze çarpıyor.







Avrupa ve ABD örgütlerinde sosyal medya iletişim araçları kullanımı:



















Avrupa'da dijital beceriler:












European Communication Monitor 2013 yedinci kez 43 ülkeden 2,710 katılımcıyla Brüksel’de 27-28 Haziran 2013 tarihlerinde açıklanacak.


0 yorum:

Yorum Gönder